اوکراینی ها به مناطق تحت کنترل روسیه می‌روند + ویدئو

© Photo / РИА Новостиشهر خرسون اوکراین
شهر خرسون اوکراین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.08.2022
عضو شوید
اوکراینی ها در حال ترک مناطق شان به سمت سرزمین های هستند به کنترل روسیه درآمده اند.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی CNN گزارشی را درباره اوکراینی‌هایی منتشر کرد که در چارچوب یک عملیات ویژه نظامی، اوکراین را به سمت سرزمین‌هایی که تحت کنترل روسیه قرار گرفته‌اند، ترک می‌کنند.
نیک رابرتسون خبرنگار کانال با افرادی که در جاده نزدیک واسیلیوکا به سمت خرسون می روند مصاحبه می کند. آنها می‌گویند که قصد داشتند بستگان خود را از منطقه خرسون ببرند که باعث تعجب خبرنگار شد زیرا فرزندان آنان حیوانات خانگی و چیزهای زیادی را با خود حمل می‎‌کنند.
در همان زمان ، در کلیپ ویدیویی کانال تلویزیونی ایالات متحده ، کاروانی از موتر ها نشان داده می شود که به سمت سرزمین هایی که تحت کنترل اوکراین نیستند در حال حرکت هستند. حتی یک موتر مشاهده نمی‌شود که در جهت مخالف حرکت کند.
گفتنی است از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، برخی از مناطق شرق اوکراین که به کنترل ارتش روسیه درآمده‌اند، خواستار برگزاری همه‌پرسی پیوستن به روسیه هستند.
منطقه زاپوریژیا در جنوب شرقی اوکراین یکی از اولین مناطقی بود که در ابتدای عملیات روسیه به تصرف نیرو‌های ارتش روسیه در آمد. در حال حاضر، حدود شصت درصد این منطقه، تحت کنترل روسیه قرار دارد. مقامات منطقه "خرسون" اوکراین نیز تصمیم دارند همه پرسی مشابهی را برگزار کنند.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала