- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

رئیس پنتاگون: هرقدر لازم باشد به اوکراین سلاح می دهیم

© AFP 2023 / Jewel SamadГенерал вооруженных сил США Ллойд Джеймс Остин III
Генерал вооруженных сил США Ллойд Джеймс Остин III - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2022
عضو شوید
وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت: ایالات متحده به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهد و در صورت نیاز به آن کشور تسلیحات و تجهیزات بیشتر ارسال خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، لوید اوستین وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت که هر چقدر که لازم باشد تجهیزات برای دفاع در اختیار اوکراین قرار می دهد.

وزیر دفاع آمریکا گفت:" آمریکا کمک های قابل توجهی برای امنیت اوکراین ارائه کرده است. ما در بین تقریبا 50 کشوری هستیم که با هم روی تهیه منابع برای ادامه حمایت (از اوکراین) کار می کنند. به دنبال کمک به اوکراین، ارسال تسلیحات و تجهیزات برای دفاع هستیم.. تا جایی که لازم باشد این کار را می کنیم."

پیشتر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت و گو با همتای آمریکایی خود گفته بود که ارسال تسلیحات به اوکراین صرفا باعث طولانی شدن مناقشه و افزایش قربانیان خواهد.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی را به همه کشورها از جمله آمریکا ارسال کرده بود. لاوروف خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
آناتولی آنتونوف" سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که واشنگتن به آتش افروزی به جنگ اوکراین ادامه می‌دهد و اختصاص یک میلیارد دلار اضافی برای این اهداف تایید می‌کند که واشنگتن به توافق صلح آمیز این بحران کمک نمی‌کند.
سفیر روسیه در واشنگتن تاکید کرد که در این زمینه، اظهارات نمایندگان دولت آمریکا مبنی بر اینکه عرضه محصولات دفاعی موقعیت کی‌یف را در میز مذاکره "احتمالی" تقویت می کند، بدبینانه به نظر می رسد.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала