غنی درخواست سیگار برای مصاحبه در مورد "غارت میلیون‌ها" دالر را رد کرد

© @https://twitter.com اشرف غنی
اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2022
عضو شوید
اشرف غنی درخواست سیگار برای مصاحبه را رد کرده است؛ اما در عوض پذیرفته که از طریق وکیل‌اش به پرسش‌ها پاسخ دهد.
به گزارش اسپوتنیک، داره بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان "سیگار" گفته است که اشرف غنی، رییس جمهور پیشین، از مصاحبه با این نهاد خودداری کرده است.
سیگار ناوقت روز سه‌شنبه، 18 اسد، در رشته توییت‌هایی گفته است که این مصاحبه در مورد ادعاهای دزدی پول، فروپاشی نظام و سایر موارد بود.
به گفته سیگار، غنی در پاسخ به درخواست این نهاد پذیرفته است که به سوالات مطرح شده از طریق وکیل خود پاسخ دهد.
اداره بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان گفته است که وکیل اشرف غنی از مجموع 56 سوال فقظ به 6 سوال پاسخ داده است.
وکیل غنی در نامه‌ای که به سیگار فرستاده نوشته است که آقای غنی به کارهایی که در دوره تصدی ریاست‌جمهوری خود انجام داده است "بسیار" افتخار می‌کند و همواره وظایف خود را با شرافت و صداقت انجام داده است.
او افزوده است که براساس قانون اساسی افغانستان، رئیس‌جمهور هیچ‌گونه اختیار یا مسئولیتی برای نظارت یا اجرای مخارج روزانه دولت را نداشته است: "بنابراین، جای تعجب نیست که رئیس‌جمهور غنی در دوران تصدی‌اش مسئولیت اجرا، رسیدگی یا تفتیش مخارج دولت را نداشت".
غنی متهم شده بود که هنگام فرار از کابل 169 میلیون دالر پول را با خود برده است.
پس از فرار اشرف غنی و سقوط حکومت، پرسش‌های زیادی در پیوند به چگونه‌گی سقوط نظام در موجودیت هزاران سرباز و نیروی جنگی مطرح شده که هنوز اشرف غنی به‌عنوان فرد اول حکومت پیشین به آن‌ها پاسخی نداده است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала