موشک "زیرکن" برگ برنده پوتین در رویارویی با آمریکا

راکت «زیرکون» روسیه، برخلاف تصور غرب، سریعتر و کشنده تر است
راکت «زیرکون» روسیه، برخلاف تصور غرب، سریعتر و کشنده تر است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2022
عضو شوید
رسانه های چینی موشک مافوق صوت روسیه را برگ برنده نظامی پوتین در رویارویی با آمریکا دانستند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه‌ی چینی Baijiahao در مقاله‌ی تحلیلی نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، یک برگ برنده نظامی به کاخ سفید نشان داده است - موشک مافوق صوت "زیرکن" که این سلاح تا اندازه‌ی زیاد ایالات متحده آمریکا را عصبی نموده است.
در گزارش این نشریه گفته می‌شود: موشک های "زیرکن " سلاح "قاتل" ارتش روسیه است که مشابه آن تا هنوز در جهان وجود ندارد.
گزیده ای از مقاله نقل می کند: "روسیه "شمشیر" خود را نشان داد و پوتین مستقیماً برگ برنده خود - موشک کروز مافوق صوت "زیرکن" را "از غلاف" بیرون کشید.
به گفته نویسندگان این مقاله، "زیرکن" یک سلاح مرگبار ارتش روسیه است که در جهان مشابه ندارد. هیچ ارتشی در جهان مجهز به سیستم دفاعی نیست که بتواند موشکی را که با سرعت 9 ماخ پرواز می کند، رهگیری کند.
برد موشک "زیرکن" حدود 1000 کیلومتر است و اگر ارتش روسیه زیردریایی هایی را با این سلاح در آب های بی طرف در 400 کیلومتری سواحل آمریکا مستقر کند، موشک به راحتی به پایتخت آمریکا "می رسد".
در این مقاله آمده است: حمله به واشنگتن تنها چهار دقیقه طول می کشد.
زیرکن اولین موشک کروز مافوق صوت جهان است که قادر به پرواز آیرودینامیکی پایدار با مانور در لایه های متراکم جو با استفاده از نیروی رانش موتور خود در طول مسیر است. برد موشک بیش از از 1 هزار کیلومتر بوده و قادر به سرعتی معادل 9 ماخ (5 برابر سرعت صوت) است و روسیه پارسال موشک کروز "زیرکن" را آزمایش کرد.
وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، این پرتاب آزمایشی در "دریای بارنتز" انجام شد و به صورت موفقیت‌آمیز به هدفی دریایی در فاصله یک هزار کیلومتری اصابت کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала