ایلان ماسک هفت میلیارد دالر از سهام تسلا را می فروشد

© AFP 2023 / David McNewپوتین و دیگر افراد با نفوذ در صبحانه چه می خورند؟
پوتین و دیگر افراد با نفوذ در صبحانه چه می خورند؟  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2022
عضو شوید
کمیسیون اوراق بهادار ایالات متحده: ماسک تقریباً 7 میلیارد دالر از سهام تسلا را فروخت.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اسناد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا، 7.9 میلیون سهام این شرکت را به قیمت 6.88 میلیارد دالر فروخت.
بر اساس این اسناد، فروش در روز جمعه انجام شد، زمانی که سهام تسلا 6.6٪ کاهش یافت و همچنین در روز دوشنبه، زمانی که آنها افزایش ملایمی را نشان دادند، 0.8٪ و در روز سه شنبه، زمانی که دوباره در قیمت در حد 2.4 درصد سقوط کردند.
ماسک پیش از این پس از توافق برای خرید شبکه اجتماعی توییتر، 4 میلیارد دالر از سهام تسلا را فروخت و اعلام کرد که در آینده سهام این شرکت خودروسازی را نخواهد فروخت. او برای تامین مالی بخشی از خرید به پول رایگان نیاز داشت.
در ماه آپریل، ماسک 44 میلیارد دالر برای توییتر پیشنهاد کرد، اما سپس خواستار بررسی داده‌های شرکت شد که تعداد حساب‌های جعلی که از جمله برای ارسال هرزنامه استفاده می‌شوند، از 5 درصد تجاوز نکرده است.
ماسک بعداً به توییتر اطلاع داد که از خرید این شبکه اجتماعی امتناع می کند و توضیح داد که از حق خود برای فسخ قرارداد استفاده می کند.
Американский предприниматель, изобретатель, инженер и миллиардер Илон Маск - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2022
ارائه یک شکایت از سوی ایلان ماسک در برابر تویتر
به گفته ماسک، این شبکه اجتماعی تعداد حساب های جعلی را دست کم گرفته و همچنین اطلاعات لازم را ارائه نکرده است. این شبکه اجتماعی علیه این تاجر در دادگاه دلاور شکایت کرد
در پایان ماه جولای، توییتر اعلام کرد که سهامداران این شبکه اجتماعی در یک جلسه فوق العاده در 13 سپتامبر در مورد فروش ماسک مطابق با توافقی که در ماه آپریل به دست آمده رای خواهند داد.
شرکت آمریکایی تسلا موتورز در سال 2003 به عنوان توسعه‌دهنده و سازنده خودروهای الکتریکی و فناوری‌های مرتبط با آنها تأسیس شد.
این شرکت علاوه بر خودروهای برقی، باتری و موتورهای الکتریکی را با استفاده از فناوری خود تولید می کند و آن را به شرکت های خودروسازی دیگر مانند تویوتا و دایملر می فروشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала