منزوی، گرسنه و غمگین؛ وضعیت دختران افغان در یک سالگی تسلط طالبان

© @https://twitter.comبازگشایی مکاتب در افغانستان بدون حضور دختران؛ یونیسف واکنش نشان داد
بازگشایی مکاتب در افغانستان بدون حضور دختران؛ یونیسف واکنش نشان داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.08.2022
عضو شوید
در آستانه یک‌ساله‌گی تسلط طالبان بر افغانستان بنیاد حفاظت از کودکان در گزارش جدیدش به وضعیت روحی و سلامت کودکان پرداخته است. در این گزارش آمده که گرسنه‌گی و فقر سبب افزایش کودک‌همسری شده است.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان حفاظت از کودکان یا Save the Children با نشر گزارشی درباره‌ی وضعیت کودکان زیر حاکمیت طالبان گفته است که در این یک سال، دختران بیشتر منزوی، گرسنه و غمگین بوده‌اند.
گزارش این نهاد می‌گوید که در یک سال سلطه طالبان بر افغانستان، زندگی دختران "درهم شکسته" است. به اساس گزارش جدید این موسسه، دختران همچنین از جامعه طرد شده و با گرسنگی رها شده اند. همچنین ۲۶ درصد دختران در مقایسه با ۱۶ درصد پسران علائم افسردگی دارند.
گزارش موسسه مذکور نشان می‌دهد که به دلیل بحران اقتصادی، خشکسالی شدید و محدودیت‌های وضع شده از سوی طالبان، 97 درصد خانواده‌ها نمی‌توانند برای فرزندان‌شان غذای کافی فراهم کنند. تقریباً 80 درصد کودکان گفته اند که در 30 روز گذشته گرسنه خوابیده اند. در گزارش این موسسه، شمار دخترانی که گرسنه به بستر خواب رفته اند، دوبرابر پسران گزارش شده است.
بنیاد حفاظت از کودکان همچنان گفته است که 26 درصد دختران دچار افسرده‌گی شده‌اند، در حالی که در پسران علایم افسرده‌گی 16 درصد بروز کرده است.
در گزارش این نهاد به روایت‌هایی از افول اقتصادی خانواده‌ها و تأثیر آن روی کودکان به‌ویژه دختران نیز پرداخته شده است.
در ادامه این گزارش روایتی از خانواده فقیری آمده است که به دلیل نداشتن پول کرایه، مالک خانه به آنان پیشنهاد خرید یکی از کودکان‌شان را داده است که پس از رد درخواست، این خانواده بیرون رانده شده‌ است.
دخترانی که با Save the Children گفت‌وگو کرده‌اند، از این‌که دیگر نمی‌توانند به مکتب بروند ابراز ناامیدی و عصبانیت کرده‌اند.
آنان گفته‌اند که نسبت به آینده‌ی‌شان ناامید هستند، زیرا حقوق و آزادی‌هایی را که قبلا داشتند دیگر ندارند.
در پی تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، فقر به‌گونه بی‌پیشینه افزایش یافته و همزمان محدودیت‌ها بر زنان و دختران تشدید شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала