- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

اطلاعات لوهانسک: نیروهای مسلح اوکراین اجساد مزدوران باقی مانده در میدان نبرد را می‌سوزانند

© Photo / AP Photo / Evgeniy MaloletkaУкраинский военнослужащий
Украинский военнослужащий - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.08.2022
عضو شوید
سربازان کندک اطلاعات پولیس مردمی جمهوری لوهانسک اجساد سوخته نظامیان اوکراینی را در یک عملیات شناسایی در نزدیکی شهر سولدار در جمهوری دونتسک پیدا کردند.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته سربازان کندک اطلاعات لوهانسک، اجساد در کنار گودال‌های که بر اثر انفجار گلوله توپخانه ایجاد شده قرار دارند. به گفته آنها، ارتش اوکراین در هنگام عقب‌نشینی اجساد با بنزین آغشته کرده و آتش زدند.
به گفته سربازان این کندک، این بقایای مزدوران خارجی است که برای کی‌یف جنگیدند و اجساد آنها را سوزاندند تا شناسایی را دشوار کنند.
اردوی اوکراین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2022
رسانه‌ها از کشته شدن گروهی از مزدوران خارجی در دونباس خبر می‌دهند
براساس گزارش منتشر شده توسط وزارت دفاع روسیه از 24 فبروری 2022، مزدوران بیش از 60 کشور جهان، از اروپا و امریکا، آسیا، افریقا و استرالیا وارد اوکراین شده اند.
گزارش نشان می‌دهد از آغاز عملیات ویژه نظامی، بیش از 7.1 هزار مزدور از بیش از 60 کشور جهان وارد خاک اوکراین شده‌اند.
مزدوران از اکثر کشورهای اروپایی از جمله آلمان، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، از کشورهای امریکای جنوبی و شمالی از جمله امریکا و کانادا، از کشورهای آسیایی از جمله جاپان و کوریای جنوبی و بسیاری از کشورهای افریقایی هستند.
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فبروری با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала