- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

سخنان روزنامه نگار فرانسوی درباره گلوله باری نیروگاه هسته ای زاپوریژیا از سوی ارتش اوکراین + ویدیو

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре
Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.08.2022
عضو شوید
روزنامه نگار فرانسوی درباره گلوله باری نیروگاه هسته ای زاپوریژیا از سوی ارتش اوکراین می گوید، که آنها عقل خود را از دست داده اند.
به گزارش اسپوتنیک، یک روزنامه نگار فرانسوی درباره گلوله باری نیروگاه هسته ای زاپوریژیا از سوی ارتش او کراین می گوید: "یا آنها تصمیم گرفتند چیزی شبیه به خودکشی جهانی ترتیب دهند، یا تنها عقل خود را از دست داده اند".
او می گوید: من فکر می کنم این حرکت کاملا دیوانگی است، که از سوی ارتش اوکراین و مقام های اوکراینی انجام می‌شود، زیرا خطرها و پیامدهای منفی از چنین یورش های بسیار زیاد است.
او می افزاید، این یورش می تواند منجر به یک فاجعه مثل چرنوبیل شود، من واقعا نمی فهمم که
هدف آنها چیست، می خواهند چه را ثابت کنند، جدا نمی دانم، آنها یا تصمیم گرفتند، چیزی شبیه به خودکشی جهانی ترتیب دهند
و یا هم عقل خود را از دست داده اند.
او در ادامه خاطر نشان می کند، که پس از فاجعه چرنوبیل دیدیم، که بخش اصلی ابر رادیواکتیو به کدام سو حرکت کرد، به سوی غرب.
یادآوری می کنیم، که جنرال میخائیل میزینتسف، رئیس مرکز مدیریت دفاع ملی در وزارت دفاع روسیه گفته بود، که وزارت دفاع روسیه براساس کنوانسیون بین‌المللی، گلوله باران نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا توسط کی‌یف را یک اقدام تروریسم هسته‌ای می‌داند.
میزینتسف در یک نشست توجیهی گفت: طبق کنوانسیون بین‌المللی تصویب شده توسط مجمع عمومی سازمان ملل در 13 اپریل سال 2005، ما این اقدامات جنایتکارانه مقامات اوکراینی را تروریسم هسته‌ای می‌دانیم.
وی یادآور شد که در 5 اگوست، ملی‌گرایان اوکراینی حمله توپخانه‌ای به قلمرو نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا انجام دادند و به دو خط برق فشار قوی و یک خط لوله آب آسیب رساندند. در نتیجه بیش از 10 هزار نفر از باشندگان منطقه زاپوریژیا بدون برق و آب ماندند.
وی افزود، به لطف اقدامات هوشمندانه یگان های نیروهای مسلح روسیه برای پوشش نیروگاه هسته‌ای، زیرساخت های حیاتی نیروگاه آسیب ندیده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала