احمد مسعود: جز مبارزه هیچ گزینه‌ی دیگری برای طالبان نداریم

© @https://twitter.comرهبر مقاومت علیه طالبان: آماده هر نوع جنگ هستیم
رهبر مقاومت علیه طالبان: آماده هر نوع جنگ هستیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2022
عضو شوید
رهبر جبهه مقاومت می‌گوید از آنجا که طالبان مایل به گفتگو نیستند، گزینه دیگری به جز مبارزه در برابر این گروه وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی در مصاحبه با شورای آتلانتیک می‌گوید که طالبان علاقه‌ای به گفتگو و تعدیل روش‌های عقب‌مانده خود ندارند.
مسعود می‌افزاید که طالبان همچنان باوری به فراگیر بودن ساختار قدرت نداشته و جبهه مقاوت هیچ گزینه دیگری جز جنگیدن علیه این گروه ندارد.
احمد مسعود یک سال پیش زمانی که طالبان افغانستان را تصرف کردند، در مصاحبه با شورای آتلانتیک گفته بود که به دنبال گفتگو با طالبان است. او اما اکنون در مصاحبه با این اتاق فکر امریکایی حرف از گفتگو نمی‌زند.
مسعود می‌گوید: "تا زمانی که [طالبان] به یک روند مشروع تن ندهند؛ روندی که یک حکومت قانونی را به ارمغان می‌آورد و به مردم افغانستان و جهان پاسخگو می‌باشد، گزینه‌ای جز مقاومت علیه این گروه نیست."
مسعود می‌گوید تلاش کرد به طالبان بفهامند که "مشروعیت در افغانستان، نمی‌تواند از طریق میله تفنگ" به دست بیاید.
او گفت جنگ تا زمانی ادامه خواهد یافت که "طالبان متوجه شوند که رژیم نظامی یا حکومت یک گروه شبه‌نظامی بر یک کشور" تنها گزینه‌ای برای یک ملت نیست.
به گفته رهبر جبهه مقاومت، تلاش‌های او با بازیگران منطقه‌ای برای ایجاد نوعی صلح با طالبان نیز شکست خورده است. وی خاطرنشان کرد: "متاسفانه رهبران طالبان تغییر نکرده‌اند. آنها حتی رادیکال‌تر از قبل هستند."
مسعود از رهبران جهان خواست فریب این ایده را که گویا طالبان تغییر کرده‌اند، نخورند. او گفت: "طالبان در مبارزه با تروریسم بین‌المللی شکست خوردند، زیرا ایدئولوژی مشابهی با گروه‌های تروریستی دارند. آنها در ایجاد [ساختار حکومت] فراگیر نیز شکست خورده‌اند زیرا به آن اعتقادی ندارند."
او به پناه دادن آشکار طالبان به ایمن الظواهری، رهبر القاعده اشاره کرد و گفت که این واقعیت که ظواهری در مرکز کابل زندگی می‌کرد، "نشان واضحی است که [رهبران طالبان] کاملاً با چنین نهادها و سازمان‌های تروریستی همسو شده‌اند."
او افزود که گروه‌های افراطی دیگر مانند جنبش اسلامی ازبکستان نیز در حال یافتن پناهگاه امن در افغانستان هستند و با چشم‌پوشی از این روند، جامعه بین‌المللی مرتکب "اشتباهی فاجعه‌بار" با عواقب گسترده خواهد شد. مسعود تعامل برخی کشورها با طالبان را ناشی از ترس آنان از این گروه دانست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала