احمد مسعود: چشم‌پوشی جهان از پناهگاه‌های تروریستی در افغانستان "اشتباهی فاجعه‌بار" خواهد بود

© Photo / FB / Sameer Bedrudاحمد مسعود
احمد مسعود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2022
عضو شوید
احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان از ادامه مبارزه این جبهه با طالبان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندیپندنت فارسی، رهبر جبهه مقاومت ملی در گفتگویی اختصاصی با آتلانتیک کنسل (atlantic council) که روز جمعه، دوازدهم اگست، در آستانه یک سالگی فروپاشی نظام سابق افغانستان منتشر شد، گفتگو با طالبان را ضروری خواند اما خاطرنشان کرد که طالبان گروهی افراطی‌اند که به مذاکره اعتقادی ندارند و بنابراین جبهه مقاومت از مبارزه با طالبان دست برنمی‌دارد.
رهبر جبهه مقاومت ملی بر ایجاد یک حکومت مشروع و پاسخگو به مردم افغانستان و جهان تاکید کرد.
مسعود از جهان خواست از به رسمیت شناختن طالبان اجتناب کنند؛ چون ایدئولوژی طالبان مشابه تروریست‌های بین‌المللی است. احمد مسعود به کشته شدن ایمن الظواهری در کابل اشاره کرد و افزود: "کشته شدن ایمن الظواهری در حفاظت‌شده‌ترین بخش تحت کنترل طالبان نشانه‌ای روشن از همسویی طالبان با القاعده است".
وی، به پناهگاه‌های امن جنبش اسلامی ازبیکستان در افغانستان اشاره کرد و هشدار داد که جهان با چشم‌پوشی از این مسئله، در آینده با پیامدهای گسترده این "اشتباه فاجعه بار" روبرو خواهد شد.
احمد مسعود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.08.2022
جبهه مقاومت: افغانستان به لانه‌ امن تروریستان تبدیل شده است
احمد مسعود تاکید کرد که جبهه مقاومت ملی به‌تنهایی برای ساختن یک نظام دموکراتیک و غیرمتمرکز در افغانستان می‌کوشد؛ زیرا هیچ کشوری از آن‌ها حمایت نمی‌کند و با آنکه جامعه جهانی طالبان را به رسمیت نشناخته است، چند کشور در کابل تحت کنترول طالبان سفیر دارند.
به باور وی، این تعاملات دیپلماتیک با طالبان چالش‌های امنیتی بزرگ‌تری در پی خواهد داشت.
جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود در یک سال گذشته در ولایت‌های پنجشیر و بخش‌هایی از بغلان، تخار، بدخشان، پروان، کاپیسا، کابل و برخی از ولایت‌های دیگر، با طالبان درگیر بود. جبهه آزادی، تحریک آزادی و استقلال افغانستان و جبهه ملی آزادگان و جنبش‌های خودجوش زنان نیز حرکت‌هایی‌اند که در این مدت ضد طالبان مبارزه‌ کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала