تصمیم اتحادیه اروپا برای کاهش تحریم ها علیه سپاه پاسداران ایران

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2022
عضو شوید
اتحادیه اروپا برای بازگرداندن توافق هسته‌ای با ایران خواستار کاهش تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران شده است.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه آمریکایی پولیتیکو در گزارشی مدعی شده در متن پیشنهادی اروپا برای احیای برجام که اخیرا در وین روی میز مذاکره قرار گرفته، از برخی تحریم های اقتصادی آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عقب نشینی شده و مقرر شده پرونده "فعالیت های هسته ای مشکوک" ایران بسته شود.
در گزارشی نشریه پولیتیکو اعلام شده است که پیش‌نویس توافق احتمالی که منتظر پاسخ تهران و واشنگتن است، تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران را کاهش می‌دهد و شرکت‌های اروپایی می‌توانند با شرکت‌های ایرانی طرف معامله با سپاه پاسداران تجارت کنند.
بر اساس این گزارش، شرکت‌های اروپایی می‌توانند بدون ترس از اعمال تحریم‌های آمریکا، با نهادهای ایرانی طرف معامله با سپاه پاسداران تجارت کنند به شرط اینکه خود این شرکت‌ها در فهرست تحریم‌های آمریکا نباشند.
این نشریه به نقل از یک دیپلمات نوشت که این بند از توافق احتمالی به سپاه پاسداران اجازه می‌دهد از طریق شرکت‌های پوششی و غیر‌مستقیم خود، فعالیت‌های اقتصادی‌اش را انجام دهد و این موضوع تحریم‌های آمریکا را بی‌معنا می‌کند.
به نوشته این روزنامه، پیشنهاد اتحادیه اروپا که با میانجیگری جوزپ بورل، دیپلمات اتحادیه اروپا و با هماهنگی نزدیک با مقامات آمریکایی مطرح شده است، به خودی خود تحریم‌ها علیه سپاه را لغو نمی‌کند، بلکه اثربخشی آنها را به طور جدی محدود می‌کند.
مقامات آمریکایی هنوز نظر خود را درباره این بخش از بسته پیشنهادی اروپا اعلام نکرده اند اما پس از مذاکرات اخیر در وین، مقامات واشنگتن بارها حمایت خود را از متن نهایی پیشنهادی اروپا اعلام کرده و گفته اند آماده اند در صورت تمایل تهران به بازگشت به تعهدات برجامی، بار دیگر به این توافق بازگردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала