هیچ هزاره و شیعه‌ای در آزمون دادگاه استیناف بامیان راه نیافتند

© @https://twitter.com بازداشت یک گردشگر خارجی از سوی طالبان در بامیان
بازداشت یک گردشگر خارجی از سوی طالبان در بامیان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2022
عضو شوید
منابع محلی در ولایت بامیان می‌گویند، که هیچ هزاره و شیعه‌ای در آزمون رقابتی دادگاه استیناف این ولایت که از سوی طالبان برگزار شده بود، موفق نشده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، ریاست دادگاه استیناف طالبان در این ولایت، به تاریخ ۶ و ۷ اسد، آزمون استخدام بست‌های خالی این ریاست را در مرکز بامیان برگزار کرده بود.
به گفته منابع، از مجموع ۲۵۰ اشتراک‌کننده این آزمون، ۲۴۳ تن آنان از اهل سنت و ۷ تن دیگر از تشیع و هزاره بودند. از این میان، ۲۵ تن کامیاب شده‌اند که تمامی‌شان غیرهزاره هستند.
یکی از از اشتراک‌کنندگان به رزونامه ۸صبح گفته که محکمه استیناف بامیان به متاقضیان هزاره و شیعه تذکر داده بودند که آنان نمی‌توانند به عنوان قاضی و مفتی استخدام شوند؛ بلکه در بست‌های پایین‌تر اداری استخدام خواهند شد.
براساس معلومات یکی از اشتراک‌کنندگان دیگر این آزمون، از ۷ متقاضی شیعه با یک روز تاخیر و به‌گونه جداگانه، امتحان گرفته شده است.
بامیان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.08.2022
۵۰۰ هزار افغانی یک صراف در بامیان از سوی جنگجویان طالبان دزدی شد
چندین تن از اشتراک‌کنندگان این آموزن به ۸صبح می‌گویند، که طالبان متقاضیان شیعه و هزاره آزمون محکمه استیناف بامیان را عمداً ناکام کرده‌اند.
با این حال، عبدالصبور فرزان سیغانی، سخنگوی والی طالبان در بامیان می‌گوید، که نهادهای عدلی و قضایی این گروه در کار خود مستقل است.
او افزوده: "برای شفافیت نماینده‌ دفتر والی از روند امتحان‌ نظارت می‌کرد، افرادی که فعلاً کامیاب اعلام شدند، افراد شایسته و‌ بااستعدادند".
یادآوری می کنیم، که بیشتر باشندگان ولایت بامیان را هزاره‌ها و شیعیان تشکیل می‌دهند؛ اما با تسلط طالبان شمار زیادی از کارمندان دولتی مربوط به این قوم از وظایف‌شان برکنار شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала