گلوله باری نیروگاه اتمی زاپوریژیا از سوی نیروهای اوکراینی

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре
Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2022
عضو شوید
نیروهای اوکراینی یکبار دیگر نیروگاه اتمی انرگودار و زاپوریژیا را گلوله باران کردند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر روگوف، سخنگوی اداره منطقه گفت، که سربازان اوکراینی دوباره نیروگاه انرژی اتمی زاپوریژیل و انرژی گودار را گلوله باری کردند.
وی در کانال تلگرامی خود نوشت: "ان پی پی انرژیگودار و زاپوریژیا دوباره زیر آتش شبه نظامیان زلنسکی قرار گرفته اند. به گفته شاهدان عینی، دوباره صدای انفجار در سواحل نیروگاه دنیپر و زاپوریژیا شنیده می شود".
Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.08.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
سخنان روزنامه نگار فرانسوی درباره گلوله باری نیروگاه هسته ای زاپوریژیا از سوی ارتش اوکراین + ویدیو
نیروگاه هسته ای زاپوریژیا در ساحل چپ دنیپر در نزدیکی شهر انرگودار واقع شده است. این نیروگاه از نظر تعداد واحد و ظرفیت نصب شده بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا است. شش واحد برق در ایستگاه نصب شده است.
این نیروگاه هسته ای از ماه مارچ امسال از سوی ارتش روسیه نگهبانی می شود. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه بر توجیه ارتش روسیه برای تحت حمایت گرفتن نیروگاه از نظر جلوگیری از نشت مواد هسته ای و رادیواکتیو تاکید کرده است.
یادآوری می کنیم، که از آغاز عملیات ویژه روسیه، نیروهای اوکراینی چندین بار تلاش کرده اند تا به قلمرو نیروگاه هسته ای حمله کنند. گلوله باران از 5 اگوست بیشتر شده است. مقامات انرگودار گزارش دادند که در شب 7 اگوست، نیروهای اوکراینی حمله ای را از اورگان میلرز به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا انجام دادند، قطعات و یک موتور موشک در حدود 400 متری واحد نیروگاه عملیاتی ایستگاه سقوط کردند. دو واحد نیرو پس از گلوله باران با ظرفیت کامل کار نمی کنند. رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نسبت به گلوله باران نیروگاه هسته ای زاپوریژیا ابراز نگرانی کرد. به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، در 7 اگوست، توپخانه اوکراین دوباره به سمت نیروگاه هسته ای زاپوریژیا شلیک کرد - خط ولتاژ بالا آسیب دید، پرسنل مجبور شدند قدرت دو واحد نیرو را کاهش دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала