اعتراض زنان پناه‌ جوی افغانستان در پاکستان

© https://twitter.comاعتراض زنان پناه‌ جوی افغانستان در پاکستان
اعتراض زنان پناه‌ جوی افغانستان در پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2022
عضو شوید
شماری از زنان پناه‌ جوی افغانستان در پاکستان در یک گردهمایی اعتراضی، از جهان خواستند تا حکومت این گروه را به رسمیت نشناسد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، در آستانه‌ی یک ‌سالگی تسلط طالبان بر افغانستان، شماری از زنان پناه‌جوی افغانستان طی اعتراضی که امروز (شنبه، ۲۲ اسد) در شهر اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان برگزار شده بود، زنان طالبان را تروریستان جهانی خواندند و شعارهای "نه به تروریست" و "نه به حامیان تروریست" را سر دادند.
زنان معترض همچنین گفتند که طالبان زنان و مردان افغانستان را به گروگان گرفته‌اند و از جهان خواستند تا زنان را فراموش نکنند و صدای‌شان را بشنوند.
به‌گفته‌ی زنان معترض، طالبان در یک سال گذشته زنان را از حق کار، تحصیل و سفر محروم کرده و به‌گونه‌ی سیستماتیک از جامعه حذف کرده‌اند.
آنان تاکید کردند که طالبان در یک سال گذشته مرتکب جنایات، نسل ‌کشی و ترورهای هدفمند بی‌شماری شده و در عین حال، دروازه‌های مکاتب را نیز به‌روی دختران بسته نگهداشته ‌اند.
این در حالی است که امروز شماری از زنان در کابل نیز در برابر طالبان دست به اعتراض زدند، اما طالبان به این اعتراضات با گلوله پاسخ دادند.
برخی از زنان در نوارهای تصویری که از آنان منتشر شده، می‌گویند که طالبان به تعقیب آنان برآمده و قصد بازداشت‌ شان را دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала