سازمان کمک‌رسان اسلامی: افغانستان با بدترین بحران‌ های بشری مواجه است

© Sputnikکودکان
کودکان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2022
عضو شوید
سازمان کمک رسان اسلامی در گزارشی تأکید کرده است که افغانستان صحنه بدترین بحران بشردوستانه جهان است و جامعه بین‌المللی موظف است از رنج بیشتر در این کشور جلوگیری کند.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان کمک‌رسان اسلامی گفته است که پس از تسلط طالبان به دلیل فروپاشی اقتصادی و سیاسی، افغانستان به صحنه یکی‌ از بدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان تبدیل شده است.
در این گزارش که روز شنبه، 22اسد، نشر شده آمده است که 19.7میلیون نفر به طور مرتب گرسنه به رخت خواب می‌روند که یکی از بالاترین آمار در جهان است.
به گفته این نهاد، مادران برای نان دادن به فرزندان‌شان با میزان فلج‌کننده‌ای از بدهی‌ها مواجه هستند در حالی که‌ پدران ناامیدانه به دنبال شغل هستند.
این نهاد همچنان گفته است که‌ پسران در افغانستان برای این که چند افغانی به خانواده‌شان کمک کنند مکتب را ترک کرده‌اند و دختران جوان به دلیل ناتوانی والدین‌شان ازدواج می‌کنند.
سازمان کمک‌رسان اسلامی گفته است: "بازارهای پر از مواد غذایی را می‌بینیم که مردم پولی برای خرید آن ندارند. با افزایش بیکاری، مشاغل کوچک مجبور به تعطیلی شده‌اند و معلمان و پرستاران ماه‌ها بدون دریافت معاش کار می‌کنند. جوانان در افغانستان به طور فزاینده‌ای از آینده‌شان می‌ترسند."
این نهاد تأکید کرده است که جامعه بین‌المللی موظف است از رنج بیشتر در افغانستان جلوگیری کند، اما یک رویکرد بین‌المللی جدید در قبال افغانستان به فوریت مورد نیاز است – رویکردی که بر تأثیر مثبت کمک‌های بشردوستانه استوار باشد.
در پی تسلط طالبان در افغانستان میزان فقر و بیکاری به‌گونه بی‌پیشینه‌ای افزایش یافته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала