قصد ترکیه برای تسریع روند خریداری جنگنده های F- 16 آمریکا

© Sputnik / Alessandro Garofalo/Files طیاره شکاری F-16 ضد داعش
طیاره شکاری F-16 ضد داعش - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2022
عضو شوید
ترکیه قصد خود برای تسریع روند خرید جنکنده های جنگنده‌های F-16 آمریکایی را اعلام نموده و از کنگره آمریکا خواسته ازاین روند پیگیری کند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه ترکیه‌ی صباح به نقل از برخی منابع بلند پایه آن کشور نوشت: ترکیه تمایل دارد روند خرید جنگنده‌های F-16 آمریکا را تسریع کند و از پنتاگون می خواهد که این موضوع را به کنگره ارائه کند.
ذز گزارش آمده است، ترکیه نمی‌خواهد این مشکل برای مدت تحت یک روند طولانی قرار بگیرد. به همین دلیل، این کشور در حال مذاکره با پنتاگون بوده و خواستار ارائه این موضوع به کنگره آمریکا است.
به گفته منابع این نشریه، طرف ترکیه ای قرار است 40 فروند جنگنده F – 16 را از ایالات متحده آمریکاخریداری کند و 80 فروند جنگنده دیگر را که هم اکنون در تجهیزات ارتش قرار دارد؛ مدرنیزه سازی کند.
به گفته این نشریه، این موضوع بین رجب طیب اردوغان و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست ماه آینده سازمان ملل در نیویورک مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
داگ جونز، معاون دستیار وزارت خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا گفت: مساله جنگنده‌های F-16 به ترکیه هنوز هم پابرجاست و به نظرم دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا موضع خود را در این باره مطرح کرده مبنی بر اینکه باید از مدرن سازی اسکادران جنگنده‌های اف-16 ترکیه حمایت کند.
گفتنی است دولت ترکیه در اکتبر 2021درخواست کیت‌های مدرن سازی جنگنده های F-16 را ارائه کرده بود.
توافق شش میلیارد دالری شامل فروش 40 فروند جنگنده جدید F-16 و کیت‌های مدرن سازی برای 80 فروند مدلمدل F-16 C/D می‌شود که نیروی هوایی ترکیه در فهرست خود دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала