ملا برادر به مردم افغانستان: در برابر فقر "صبور" باشید

© Photo / Twitter account of Abdul Qahar Balkhiملا برادر
ملا برادر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2022
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی رییس الوزرای طالبان، موجودیت فقر در کشور را می‌پذیرد و از شهروندان کشور می‌خواهد که در برابر فقر صبر داشته باشند.
برادر اخیرا در نشست جلب سرمایه‌گذاری که برخی از اعضای ارشد طالبان نیز شرکت کرده بودند، گفت: وجود فقر در این کشور را می‌پذیرد و از افغان ها می خواهد که در برابر فقر صبور باشند.
عبدالغنی برادر افزود: برای حل چالش‌های اقتصادی در افغانستان تلاش‌ها جریان دارد و سرمایه‌گذاری بازرگانان یکی از راه‌های حل کاهش فقر است.
در همین حال "شاه محرابی" عضو شورای عالی بانک مرکزی افغانستان روز جمعه تحریم نظام بانکی این کشور از طرف آمریکا را عامل عمده و بزرگ مشکلات وبحران اقتصادی دانست و بر لغو این تحریم ها و آزاد سازی دارایی های این کشور در آمریکا تاکید کرد.
آمریکا پس از دو دهه اشغال افغانستان، در ماه آگست سال 2021 همزمان با ورود نیروهای طالبان به کابل، نیروهای خود را از این کشور خارج کرد. بدنبال آن واشنگتن پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان به بهانه های واهی حدود 10 میلیارد دالر از دارایی های مردم افغانستان را بلوکه و تصاحب و این کشور را تحریم که وضعیت افغان ها را وخیم تر کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала