دوستم: در فرهنگ مردم افغانستان دست بلند کردن بر زنان نشان از بزدلی و فرومایگی است

© Photo / Dustom هشدار دوستم: اگر نشست استانبول نتیجه ندهد، می‌جنگیم
هشدار دوستم: اگر نشست استانبول نتیجه ندهد، می‌جنگیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2022
عضو شوید
معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان می گوید که گروه طالبان که هیچ تعلق به مردم بومی افغانستان ندارند.
به گزارش اسپوتنیک، مارشال عبدالرشید دوستم، معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان در صفحه توییترش نگاشته است که در فرهنگ مردم افغانستان دست بلند کردن بر زنان نشان از بزدلی و فرومایگی است، اما گروه طالبان که هیچ تعلق به مردم بومی افغانستان ندارند، راهپیمایی مسالمت آمیز زنان که تنها شعار شان (نان، کار و آزادی) بود را با شلیک گلوله و با زور شلاق برهم زدند.
آقای دوستم تاکید دارد: "جنگجویان گروه افراطی طالبان، شماری از بانوان را خلاف تمام اصول و ارزش‌های انسانی بازداشت کرده اند. رسانه های بین المللی و نهاد های حامی حقوق بشر نباید در مورد استبداد و مظالم طالبان بویژه ستم مضاعف بر علیه زنان دلیر افغانستان سکوت کنند".
ریچارد بنت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2022
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل: کار طالبان خلاف آزادی بیان است
قابل ذکر است که در آستانه‌ی یک سالگی به قدرت رسیدن مجدد طالبان در افغانستان، شماری از زنان فعال و معترض روز شنبه (22 اسد) بار دیگر به خیابان های کابل آمدند، اما با شلیک‌های هوایی نیروهای طالبان مواجه شدند.
طالبان با شلیک‌های هوایی تظاهرات‌ زنان را سرکوب کرده و مبایل‌های برخی از زنان را نیز شکستانده‌اند.
اوایل ماه آگوست 2021 "طالبان" حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داد. 15 آگوست سال گذشته نیروهای "طالبان" وارد کابل شدند و کنترل کاخ ریاست جمهوری را به دست گرفتند.
سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. بامداد 16 آگوست 2021 محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی "طالبان" اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد. روز 7 سپتامبر سال گذشته "طالبان" فهرست اعضای دولت جدید افغانستان را اعلام کرد؛ ملا محمدحسن آخوند به عنوان سرپرست نخست‌وزیری و ملا عبدالغنی برادر و عبدالسلام حنفی به عنوان معاونان نخست وزیر انتخاب شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала