نگرانی وزیر خارجه قطر از وضعیت زنان افغانستان

© AP Photo / Alex Brandon, PoolSheikh Mohammed bin Abdulrahman Al Thani listens to a reporter's question during a media availability with Secretary of State Rex Tillerson, after their meeting, Sunday, Oct. 22, 2017, in Doha,Qatar
Sheikh Mohammed bin Abdulrahman Al Thani listens to a reporter's question during a media availability with Secretary of State Rex Tillerson, after their meeting, Sunday, Oct. 22, 2017, in Doha,Qatar - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2022
عضو شوید
قطر روز جمعه (21 اسد)، درست چند روز قبل از یک سالگی به قدرت رسیدن طالبان از اقدامات این گروه علیه زنان و دختران افغانستان ابراز ناامیدی کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، آریانانیوز به نقل از دوحه نیوز گزارش داد، محمد بن عبد الرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر در جریان کنفرانسی مطبوعاتی در کوالالامپور، پایتخت مالیزیا گفت که : "البته، ما از برخی اقدامات انجام شده علیه دختران و زنان افغان بسیار ناامید شده ایم و طالبان را ترغیب می‌کنیم تا این اقدامات را لغو کند و به همه در افغانستان حقوق و دسترسی به آموزش را بدهند".
طبق گزارش، وی این اظهارات را در یک کنفرانس مطبوعاتی در کنار سیف الدین عبدالله، همتای مالزیایی خود در جریان سفر آسیایی اش بیان کرده است.
بحران انسانی در افغانستان از جمله موضوعات مهم مورد توجه مشترک در دیدار آل ثانی و عبدالله بود. هر دو مقام از همه طرف‌ها خواستند تا حقوق همه افغان‌ها به ویژه زنان را حفظ کنند.
ریچارد بنت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2022
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل: کار طالبان خلاف آزادی بیان است
قطر بارها بر لزوم رعایت حقوق همه اقشار جامعه افغانستان تاکید کرده است. براساس گزارش، این کشور همچنین در ماه مارچ زمانی که دختران پس از تلاش برای از سرگیری تحصیل به خانه بازگردانده شدند، ابراز ناامیدی کرد.
قطر، که میزبان دفتر سیاسی طالبان است، همچنین از همه طرف‌ها خواست تا به توافقنامه 2020 دوحه پایبند باشند.
وزیر خارجه قطر تصریح کرد: "ما نسبت به وضعیت افغانستان نگران هستیم و از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم به توافق دوحه امضا شده در سال 2020 میان طالبان و امریکا پایبند باشند".
توافق دوحه در فبروری 2020 در قطر در دولت سابق دونالد ترامپ و پس از مذاکرات فشرده در قطر بین طرف‌های درگیر امضاء شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала