- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

وزارت دفاع روسیه از تلفات ارتش اوکراین در دونباس خبر داد

© Sputnik / Natalia Seliverstovaوزارت دفاع روسیه
وزارت دفاع روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2022
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه، 14 اگست) آمار مروبط به تلفات ارتش اوکراین در دونباس را اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه با نشر خبری اعلام کرد که بش از 200 تن از نیروهای لوای 56 پیاده نظام موتوریزه نیروهای مسلح اوکراین به دلیل تلفات سنگین مواضع خود را در دونباس ترک کردند.
در خبرنامه آمده است: در نواحی شهرک‌های "اوپتنو" و "پیروامایسکی" جمهوری مردمی دونتسک، بیشس از 200 تن از نیروهای لوای 56 پیاده‌نظام موتوریزه نیروهای مسلح اوکراین از انجام ماموریت‌های رزمی خودداری کردند و به دلیل تلفات سنگین به‌طور سرخود مواضع خود را ترک کردند.
این وزارتخانه خاطرنشان کرد که در کندک سوم این لوا که در منطقه "مارینکا" فعالیت می‌کرد، از 580 پرسنل، حدود 140 نظامی باقی ماندند.
وزارت دفاع روسیه همچنین گزارش داد که نیروهای مسلح روسیه طی روز گذشته یک دسته اوکراینی از سیستم‌های راکت پرتاب چندگانه گراد، یک دسته اسلحه‌های Giacint-B و هفت دسته هویتزر دی-30 را در دونتسک نابود کردند.
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فبروری با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала