مکرون پروتکل های الحاق فنلاند و سویدن به ناتو را امضا کرد

© Sputnik / Alekseiy Vitvitckiy /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Франции Эммануэль Макрон на Мюнхенской конференции по безопасности
Президент Франции Эммануэль Макрон на Мюнхенской конференции по безопасности - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.08.2022
عضو شوید
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه پروتکل های الحاق فنلاند و سویدن به ناتو را امضا کرد.
به گزارش اسپوتنیک به اشاره به خبرگزاری فرانسه، کاخ الیزه در بیانیه ای اعلام کرد که این انتخاب مستقل از سوی فنلاند و سویدن، دو شریک اروپایی، امنیت آنها را در برابر تهدید کنونی در همسایگی آنها تقویت خواهد کرد و با توجه به توانایی‌های این دو شریک، کمک قابل توجهی به موقعیت جمعی و امنیت اروپایی ما خواهد کرد.
در 18 می، فنلاند و سویدن، در پس‌زمینه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، درخواست‌هایی را برای پیوستن به این ائتلاف به دبیرکل ناتو ارسال کردند.
در ابتدا، ترکیه از آغاز روند بررسی این درخواست ها جلوگیری کرد، اما سپس - در 29 جون ترکیه، سویدن و فنلاند یک یادداشت امنیتی امضا کردند که تمام نگرانی های آنکارا را در نظر می گیرد.
ترکیه نیز به نوبه خود مخالفت خود را با ورود این دو کشور اروپایی به ناتو پس گرفت.
پیش از این روسیه بارها اشاره کرده است که هدف ناتو رویارویی است. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه اظهار داشت که گسترش ائتلاف امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد، زیرا ناتو دارای خصوصیات تهاجمی است.
پسکوف، در عین حال خاطرنشان کرد که ورود احتمالی سویدن و فنلاند به ناتو را تهدیدی برای روسیه نمی‌داند.
در همین حال وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو همچنان برای گفتگو با ناتو باز است، اما در شرایط برابر، در حالی که غرب باید سیاست نظامی خود را در قاره کنار بگذارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала