انالنا بیربوک: حاکمیت طالبان "ابرسیاه" بر فضای افغانستان است

© AP Photo / Markus SchreiberКандидат на пост канцлера Германии от партии "Зеленые" Анналена Бербок
Кандидат на пост канцлера Германии от партии Зеленые Анналена Бербок - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.08.2022
عضو شوید
وزیر خارجه آلمان، گفته است که حاکمیت طالبان "شبیه ابری سیاه بر فضای افغانستان" است.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌های آلمانی امروز، دوشنبه، ۲۴ اسد، گزارش کرده‌اند که زنده‌گی زنان و دختران زیر حاکمیت طالبان مثل "زنده‌گی در زندان" است.
به گفته او، وضع محدودیت‌ها از سوی طالبان بر زنان و دختران، "غیر قابل تحمل است، اما برای اکثر مردم افغانستان یک واقعیت تلخ" است.
وزیر خارجه آلمان افزوده است که بسیاری از مردم افغانستان "به قدر کافی چیزی برای خوراک روزمره خود ندارند، همه‌روزه در ترس از تعقیب و آزار به سر می‌برند و حقوق اساسی‌شان سلب شده است."
خانم بیربوک تاکید کرده است که جامعه جهانی در برابر جامعه مدنی افغانستان و همه افرادی که به حقوق بشر و ارزش‌های دموکراسی باور دارند، مسوولیت دارد.
وزیر خارجه آلمان گفته است: "ما این انسان‌ها را تنها نمی‌گذاریم" و کشورش بعد از این نیز از حقوق بشر و دموکراسی در افغانستان حمایت می‌کند.
وی در ادامه گفته است که آلمان شماری از افراد آسیب‌پذیر را از افغانستان تخلیه کرده و حال نیز با "تلاش و فشار فراوان سعی دارد تا برای شمار زیاد دیگر نیز زمینه خروج از افغانستان را مهیا کند."
وزیر خارجه آلمان در این مورد افزوده است که "اختلال طالبان، روند تخلیه از افغانستان را با چالش مواجه کرده است."
وزیر خارجه آلمان در حالی این سخنان را بیان کرده است که از حاکمیت طالبان بر افغانستان یک سال گذشت. براساس گزارش نهادهای معتبر بین‌المللی، طالبان در جریان این یک سال مرتکب نقض گسترده حقوق بشری شده‌اند و تحت حاکمیت آنان فقر، بیکاری و تروریسم گسترش یافته است.
انالنا بیربوک حاکمیت طالبان ابر تاریک فضای افغانستان
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала