بایدن در سالگرد سقوط افغانستان از بایسکل سواری لذت می‌برد + تصاویر

© AFP 2023 / Brendan SmialowskiBiden
Biden  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.08.2022
عضو شوید
دیلی میل در گزارشی نوشت: جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در سالگرد سقوط کابل به دست طالبان به تعطیلات رفته و با همسرش از دوچرخه‌سواری در ساحل لذت می‌برد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه Daily Mail گزارش داده که جوبایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در روز سقوط دولت پیشین افغانستان به دست طالبان، از بایسکل/دوچرخه سواری در جزیره کیاوا در کارولینای جنوبی این کشور لذت می‎برد.

دیلی میل افزوده که در این سیاحت، جیل بایدن همسر رئیس جمهوری نیز او را همراه می کند و هردو یکجا به تعطیلات رفته اند.
در گزارش آمده، رئیس جمهور بایدن صبح یک‌شنبه (دیروز) یک پیراهن آبی و شورت خاکی بر تن کرد و کلاهی بر سر گذاشت. در حالی که جیل یک دامن ورزشی مشکی و کفش تنیس بنفش پوشید و به هواخوری رفتند. همچنین هانتر بایدن، دختر رییس جمهور امریکا نیز صبح روز یک‌شنبه به آنها پیوست.
بایدن با مردمی که در ساحل نشسته بودند، سلفی گرفت و به خبرنگاران گفت که از تعطیلات خود در کاخ سفید به گونه "بسیار عالی" لذت می‌برد، اما درباره هیچ‌یک از اخبار روز اظهار نظر نکرد.

این در حالی است که امروز دوشنبه (24 اسد برابر با 15 آگیست 2022) روز سقوط دولت زیر حمایت آمریکا در کابل پایتخت افغانستان است.

آقای بایدن با تصمیم خروج عجولانه و امضای توافقنامه صلح با طالبان، مقصر اصلی سقوط دولت زیر حمایت آمریکا در افغانستان خوانده می‌شود.

در همین حال، اشرف غنی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان، یک سال پس از سقوط این کشور به دست طالبان، در برنامه یکشنبه سی‌ان‌ان مدعی شد که بعد از فرمان جو بایدن مبنی بر خروج کامل نیروهای آمریکایی از کابل، حمایت جامعه جهانی از دولت وی از قطع شد.
او همچنین از تصمیم خود برای فرار از افغانستان دفاع کرد و ادعا کرد که فرصتی برای اتخاد موضع مانند ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برای او باقی نمانده بود زیرا زلنسکی با حمایت جامعه جهانی توانست در برابر روسیه مقاومت کند.
او گفت: "کل ناتو، ایالات متحده، استرالیا و سایر کشورها از اوکراین حمایت کردند. در حالی که دولت افغانستان در برابر طالبان تنها رها شده بود.
سقوط دولت پیشین افغانستان اعتبار دولت آمریکا را در سطح جهانی به شکل بی سابقه لطمه زد و محبوبیت خود آقای بایدن را نیز به زیر 40 درصد در جهان و در داخل امریکا، پاین آورد.

اتحادیه اروپا پس از سقوط افغانستان اعلام کرد که این اتحادیه پس از این روی دفاع شخصی یا دفاع بدون اتکا به آمریکا فکر خواهد کرد.

اما؛ بایدن هیچ گونه مسوولیت شکست نیروهای خارجی در افغانستان و سقوط دولت پیشین کابل را نپذیرفته و همواره از تصمیم خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان، دفاع کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала