رسانه امریکایی: القاعده حضور خود را در افغانستان بازسازی نکرده است

© AFP 2023نقشه سازمان سیا برای پنهان کردن جنایات القاعده با سپر ایران
نقشه سازمان سیا برای پنهان کردن جنایات القاعده با سپر ایران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.08.2022
عضو شوید
این شبکه تاکید دارد که به گونه کلی القاعده نمی تواند علیه امریکا یا منافع آن در خارج از افغانستان کاری انجام دهد.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان تروریستی القاعده (ممنوع در فدراسیون روسیه)، پس از خروج نیروهایی امریکا در سال گذشته، حضور خود را در افغانستان دوباره بازسازی نکرده است، در این خصوص شبکه تلویزیونی CNN به نقل منابع اطلاعاتی امریکا گزارش داده است.
به گفته جامعه اطلاعاتی امریکا، رهبر این گروه که در پایان ماه جولای سال روان در کابل از بین رفت، تنها تلاش داشت تا پایه سابق این گروه را پس از خروج نیروهای امریکایی دوباره احیا کند. در افغانستان تقربیا 10 نفر از اعضای خطرناک این گروه مخفی اند که در برنامه ریزی حملات تروریستی نقشی ندارند.
این شبکه تاکید دارد که به گونه کلی القاعده نمی تواند علیه امریکا یا منافع آن در خارج از افغانستان کاری انجام دهد.
رهبر القاعده - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2022
القاعده دچار سردرگمی برای انتخاب جانشین الظواهری
آدریان واتسون، رئیس سرویس مطبوعاتی شورای امنیت ملی کاخ سفید به شبکه تلویزیونی می گوید: "ایالات متحده همراه با شرکا خود برای محافظت از کشور مان و جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به پناهگاه تروریست ها، آگاه خواهند ماند، ما تعهد خود در ماه گذشته نشان دادیم زمانیکه رهبر القاعده را از بین بردیم، نیروهای امریکایی در افغانستان در یک محیط خطرناک، می توانیم تعقیب‌ترین تروریست جهان را پیدا کنیم وارد عمل شویم.".
گفتنی‌ست که چندی پیش امریکا از کشته شدن ایمن الظواهری رهبر القاعده خبر داد. بر اساس اطلاعات اعلام شده، سازمان های اطلاعاتی آمریکا توسط پهباد خانه ای در کابل که الظواهری در آن مخفی شده بود را هدف قرار داده است.
به گفته واشنگتن، طالبان از محل اختفای وی اطلاع داشته است. واشنگتن گفته است که از قبل "طالبان" را از برنامه انجام عملیات ویژه مطلع نکرده است.
پیشتر وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو هنوز صحت اظهارات واشنگتن در مورد نابودی رهبر القاعده را تایید نمی‌کند، هنوز مدرکی دال بر کشتن وی ارائه نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала