سپنتا: تصفیه‌ قومی و مذهبی به سیاست روزمره و‌ نظام مند طالبان تبدیل شده است

© Sputnik . Zuhal Sarhadرنگین دادفر سپنتا
رنگین دادفر سپنتا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.08.2022
عضو شوید
مشاور پیشین شورای امنیت افغانستان نوشته است، که چیرگی طالبان بر افغانستان سرنوشت میلیون‌ها شهروند این کشور را به شکل بی‌‌پیشینه‌ای دچار دگرگونی‌های دردناک کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، رنگین دادفر سپنتا، مشاور پیشین شورای امنیت افغانستان در تویترش نوشته است، حاکمیت یک ساله طالبان را "غصب قدرت، حاکمیت قانون‌‌ستیز و استبدادی بر مردم" خوانده است.
سپنتا افزوده است، که تصفیه‌های قومی، مذهبی و دشمنی با آزادی‌طلبی به سیاست روزمره و‌نظام‌مند آنان (طالبان) تبدیل شده است.
رنگین دادفر سپنتا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.07.2022
اسپنتا: ادعای تغییر طالبان "دروغ‌پردازی" خلیل‌زاد د کشورهای جهان بود
مشاور پیشین شورای امنیت افغانستان حاکمیت یک‌سال پسین طالبان را که با چالش‌های فراوان به هم‌راه بوده "سال تلخ اندوهگین و تاریک‌ترین سال در تاریخ افغانستان" توصیف کرده است.
او اضافه کرده است، که چیرگی طالبان بر افغانستان سرنوشت میلیون‌ها شهروند این کشور را به شکل بی‌‌پیشینه‌ای دچار دگرگونی‌های دردناک کرده است.
دکتر سپنتا با اشاره با از بین رفتن آن‌چه که در دودهه گذشته در افغانستان ساخته شده بود از جمله حقوق بشر، آزادی بیان، دموکراسی گفته است که تمامی دستاوردهای بیست سال گذشته که با قربانی‌های سنگینی نهاده شده بود سراپا برباد رفتند.
این سیاست‌‌گر کهنه‌کار بدون ذکر نام از کشوری گفته "دردناک‌تر از همه این‌که افغانستان عملا در اشغال همسایه‌ای قرار گرفت که از نیم قرن بدین سو رؤیای به قیمومیت کشاندن این کشور و نابودی نهاد‌های ملی و‌نظام دولتی آن را در سر می‌پروراند."
مشاور پیشین شورای امنیت افغانستان با ابراز امیدواری تاکید کرده "آنانی‌که نسبت به میهن خود تعهدی دارند، رسالت خویش می‌دانند و خود را برای مبارزه‌ای پایدار آماده کنند".
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان در 15 اگوست پس از گریز اشرف غنی وارد کابل شدند و چیرگی شان بر همه ای ولایت ها به جز پنجشیر را اعلام کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала