متقی: ثبات افغانستان به نفع تمام جهان است

© Photo / twitter/BakhtarNAامیرخان متقی به بدخشان رفت
امیرخان متقی به بدخشان رفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.08.2022
عضو شوید
آقای متقی می‌گوید که ثبات افغانستان به نفع تمام جهان است. امنیت در کشور تامین است و ما با هیچ یک از کشورهای همسایه‌ و منطقه مشکل نداریم. سفارت‌های ما در بسیاری از کشورها باز استند.
به گزارش اسپوتنیک، امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه در نشستی که به مناسبت برگشت دوباره طالبان برگزار شده است، می‌گوید که دسیسه‌های زیادی برای تضعیف نظام اقتصادی، نهادهای دولتی و ارگان‌های دیگر به راه انداخته شده بود، که ناکام شدند.
آقای متقی همچنان می‌گوید که ثبات افغانستان به نفع تمام جهان است. امنیت در کشور تامین است و ما با هیچ یک از کشورهای همسایه‌ و منطقه مشکل نداریم. سفارت‌های ما در بسیاری از کشورها باز استند.
به باور آقای متقی، مشکلات اقتصادی در تمام جهان اوج گرفته است، اما ارزش پول افغانی در برابر دالر نسبت به کشورهای همسایه بهتر است.
بامداد 16 آگوست 2021 محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی "طالبان" اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد. روز 7 سپتامبر سال گذشته "طالبان" فهرست اعضای دولت جدید افغانستان را اعلام کرد؛ ملا محمدحسن آخوند به عنوان سرپرست نخست‌وزیری و ملا عبدالغنی برادر و عبدالسلام حنفی به عنوان معاونان نخست وزیر انتخاب شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала