کرزی: مردم افغانستان از حضور 20 ساله آمریکا متضرر شدند

© Sputnik / Alexandr Natruskin /  مراجعه به بانک تصاویر کرزی: در انتخابات ریاست جمهوری آینده اشتراک نمیکنم
کرزی: در انتخابات ریاست جمهوری آینده اشتراک نمیکنم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.08.2022
عضو شوید
رئیس‌جمهور سابق افغانستان گفت: مردم افغانستان همواره از حضور نیروهای خارجی از جمله نظامیان آمریکا در کشورشان طی 20 سال گذشته متضرر شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان در گفت‌وگو با یک رسانه هندی به سوالاتی در خصوص تحولات افغانستان طی یک سال گذشته پاسخ داد.
وی گفت:"اگرچه طی یکسال گذشته خشونت در افغانستان کاهش یافته و مردم کمتری نسبت به گذشته جان خود را از دست داده‌اند، اما افغانستان در طول 20 سال گذشته و بخصوص سال قبل با مشکلات اقتصادی و مهاجرت نخبگان از این کشور مواجه بوده است."
رئیس جمهور سابق افغانستان تاکید کرد که به جز موضوع امنیت در سایر موارد مشکلات فراوانی وجود داشته و تنها راه حل این موضوعات تشکیل دولت فراگیر و حاکمیت قانون است.
این سیاستمدار همچنین درباره به‌ رسمیت شناختن طالبان نیز گفت: "برای پذیرش جهانی ابتدا باید طالبان در داخل با رعایت حقوق مردم از جمله بازگشایی مدارس دخترانه و تشکیل دولت فراگیر مقبولیت مردمی کسب کند و سپس در عرصه جهانی نیز به رسمیت شناخته خواهد شد."
کرزی در مورد نقش آمریکا در افغانستان نیز گفت که من همواره با حضور آمریکا به دلیل تلفات غیرنظامیان و سیاست غیرشفاف این کشور در مبارزه با تروریسم مخالف بودم، اما همزمان تاکید کردم که ما نیاز داریم با تمام کشورهای جهان از جمله واشنگتن روابط سیاسی حسنه داشته باشیم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала