آمریکا گفتگو با بانک مرکزی افغانستان را ادامه خواهد داد

© AP Photo / Pablo Martinez MonsivaisЗдание Госдепартамента США в Вашингтоне
Здание Госдепартамента США в Вашингтоне  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2022
عضو شوید
وزارت امور خارجه آمریکا به گفتگو با بانک مرکزی افغانستان در مورد امکان رفع انسداد دارایی های این کشور ادامه می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، دولت ایالات متحده در نظر دارد به گفتگو با تکنوکرات های بانک مرکزی افغانستان در مورد امکان بازگشایی دارایی های خود در سیستم مالی ایالات متحده ادامه دهد.
این موضوع را ند پرایس، رئیس سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه، روز دوشنبه در نشستی منظم برای خبرنگاران، در مورد گزارش ها مبنی بر تصمیم واشنگتن مبنی بر عدم رفع انسداد دارایی های افغانستان که مبلغ تقریباً 7 میلیارد دالر است، اظهار داشت.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: "ما اکنون در حال بررسی مکانیسم‌هایی هستیم که می‌توان برای اطمینان از اینکه این 3.5 میلیارد دالر دارایی ذخیره‌شده به‌طور مؤثر به مردم افغانستان می‌رسد، به‌گونه‌ای که آن را به گروه‌های تروریستی یا جاهای دیگر منحرف نکند، ایجاد کنیم".
او پاسخ مستقیمی به این سوال نداد که توپ در میدان کی است - دولت آمریکا یا طالبان رادیکال (ممنوع در روسیه).
گفتگو با تکنوکرات ها در کشور، افرادی که از نزدیک با سیستم مالی افغانستان آشنا هستند. پرایس گفت: ما به این بحث ها ادامه خواهیم داد زیرا به دنبال ایجاد راهی برای اطمینان از استفاده از این سرمایه ها به صورت مورد نظر هستیم.
جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در ماه فبروری تصمیم گرفت تا دارایی های کابل در سیستم مالی آمریکا را مسدود کند و حدود نیمی از این مبلغ (حدود 3.5 میلیارد دالر) را با هدف انتقال احتمالی بیشتر برای کمک به افغان ها آزاد کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала