- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

آمریکا به اوکراین هشدار داد

© Photo / U.S. Army Europeآمریکا به اوکراین هشدار داد
آمریکا به اوکراین هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2022
عضو شوید
ایالات متحده درباره حمله فاجعه بار روسیه به اوکراین هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک، ایلیا تیمچنکو، ستون نویس نشنال اینترست در مقاله‌ای هشدار داد که از دست دادن دسترسی به دریای سیاه در جریان عملیات حمله روسیه، ضربه فاجعه باری به کی‌یف خواهد زد.
به گفته این روزنامه نگار، در صورت وقوع چنین سناریویی، اوکراین به یک "دولت بدون بیخ و بُن" تبدیل خواهد شد.
وی می‌گوید: "از دست دادن دسترسی به دریای سیاه، ضربه اقتصادی و نظامی فاجعه‌باری به اوکراین وارد می‌کند و آن را به یک کشور بی‌ریشه و محصور در خشکی تبدیل می‌کند".
به گفته تیمچنکو، کی‌یف با مشکل صادرات محصولات خود مواجه خواهد شد و همچنین ممکن است کنترل خود را بر خط لوله ای که گاز از طریق آن وارد رومانی می شود از دست بدهد.
این روزنامه نگار در پایان گفت: "اگر روسیه این شاخه از خط لوله گاز را بدست آورد، کرملین یک پیروزی استراتژیک دیگر به دست خواهد آورد."
گفتنی است پیش ازاین، یک تحلیلگر دیگر مجله آمریکایی نشنال اینترست گفته بود که غرب به یک استراتژی برای اجتناب از فرسودگی در اوکراین نیاز دارد، زیرا هیچ یک از طرفین درگیری نمی توانند همان روش قبلی را ادامه دهند. به گفته وی، غرب میلیاردها دالر برای تسلیحات اوکراین هزینه می کند، در حالی که روسیه تعداد زیادی وسایط زرهی، موشک و سایر سلاح ها را در زرادخانه خود دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала