ترامپ: تصرف افغانستان توسط طالبان، شرم‌آور‌ترین رخداد تاریخ آمریکا بود

© AP Photo / Evan Vucciترامپ وبلاگ شخصی خود در وب سایتش را برای همیشه بست
ترامپ وبلاگ شخصی خود در وب سایتش را برای همیشه بست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2022
عضو شوید
رئیس جمهور سابق ایالات متحده در اظهاراتی خروج نیروهای کشورش از افغانستان را "تحقیر آمیزترین" رویداد تاریخ ایالات متحده خواند.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، به مناسبت اولین سالگرد تصرف دوباره افغانستان از سوی شبه نظامیان طالبان در اظهاراتی این اتفاق را "شرم‌آورترین، ناشایست‌ترین و خفت‌بارترین رویداد در تاریخ آمریکا" خواند.
ترامپ این اظهار نظر را با انتشار مطلبی در حسابش در شبکه اجتماعی متعلق به خودش یعنی "تروث سوشال" در خصوص حمله یک سال پیش این گروه بنیادگرا به کابل، پایتخت افغانستان قبل از خروج پرآشوب ارتش آمریکا از این کشور مطرح کرد.
ترامپ در این مطلب نوشت: فاجعه‌ای که دقیقا یک سال پیش در افغانستان رخ داد، شرم آورترین، ناشایست‌ترین و خفت بارترین رویداد در تاریخ آمریکا بود.
ترامپ ادامه داد: جدا از این حقیقت که ما آنجا را ترک کردیم، این من بودم که تعداد سربازانمان را در تدارک برای خروج از افغانستان تا تعداد دو هزار نفر تقلیل دادم، اما ما اینگونه خارج شدیم که اول ارتش را بیرون آوردیم و متعاقب آن 13 سرباز کشته شده (همراه با تعداد زیادی سرباز شدیدا مجروح) و بسیاری از اتباع آمریکایی را پشت سر جا گذاشتیم، و بهترین تجهیزات نظامی جهان را به ارزش بیش از 85میلیارد دالر به دشمن عطا کردیم. خیلی غم‌انگیز است.
گفتنی اس اوایل ماه آگست 2021 "طالبان" حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داد. 15 آگست سال گذشته نیروهای "طالبان" وارد کابل شدند و کنترل کاخ ریاست جمهوری را به دست گرفتند.
سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. بامداد 16 آگست 2021 محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی "طالبان" اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد. روز 7 سپتامبر سال گذشته "طالبان" فهرست اعضای دولت جدید افغانستان را اعلام کرد؛ ملا محمدحسن آخوند به عنوان سرپرست نخست‌وزیری و ملا عبدالغنی برادر و عبدالسلام حنفی به عنوان معاونان نخست وزیر انتخاب شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала