یونیسف: با گذشت دهه ها افغانستان همچنان در بحران است

© Sputnik / T. Azimیونیسف: افغانستان بیشترین شمار کودکان مبتلا به سوءتغذیه در جنوب آسیا را دارد
یونیسف: افغانستان بیشترین شمار کودکان مبتلا به سوءتغذیه در جنوب آسیا را دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2022
عضو شوید
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل یا یونیسف در استرالیا گفته است که یک‌ سال پس از تسلط طالبان، افغانستان‌ بیشتر از گذشته در بحران به سر می‌برد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه ها، بخش استرالیای یونیسف روز سه‌شنبه، ۲۵ اسد، یک‌ روز پس از یک‌ساله‌گی قدرت‌گیری طالبان از بسته ماندن مکاتب دخترانه ابراز نگرانی کرده و گفته است که ۱۳ میلیون کودک به کمک فوری نیاز دارند.
این نهاد افزوده است: "سال گذشته در این زمان، ۱ میلیون دختر در مکاتب درس می‌خواندند، زنان می‌توانستند کار کنند، سیستم بهداشتی کار می‌کرد، سرخک و اسهال آبکی حاد شیوع کمتری داشت، سیستم‌های آب قابل اعتمادتر بودند و خانواده‌ها بهتر می‌توانستند خود را تغذیه کنند."
این اداره با اشاره به زلزله ۵.۹ ریشتری در خوست و پکتیکا گفته است که در این رویداد طبیعی صدها کودک کشته و تعداد زیادی زخمی شدند و همچنان ۵۸ کودک پدر و مادر خود را از دست دادند.
یونیسف تأکید کرده است: "ما هرگز نمی‌توانیم آن‌ها را فراموش کنیم، کودکان افغانستان اکنون بیش از هر زمان دیگری به ما نیاز دارند."
به گفته یونیسف، پس از بسته شدن مکاتب آینده معلمان نامعلوم است.
این نهاد افزوده است: "زمانی که مکاتب در آگست ۲۰۲۱ بسته شد، آینده معلمان نامعلوم بود. ماه‌ها بدون معاش می‌رفتند و معلم‌ها مجبور بودند از همسایه‌های‌شان به خاطر غذا التماس کنند."
با تسلط طالبان در افغانستان، میزان فقر و بیکاری افزایش یافته و همزمان محدودیت‌ها بر زنده‌گی شهروندان به ویژه زنان شدیدتر شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала