- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

حمله گسترده ارتش اوکراین به شهر انرهودار ولایت زاپوریژیا

© Photo / AFP 2022 / Ed JonesВид на Запорожскую АЭС в Энергодаре.
Вид на Запорожскую АЭС в Энергодаре. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2022
عضو شوید
اداره شهر انرهودار ولایت زاپوریژیا می‌گویند که نیروهای مسلح اوکراین این شهر را مورد حمله گسترده‌ قرار دادند.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی اداره شهر گزارش داد که نیروهای مسلح اوکراین در حال انجام گلوله باران گسترده شهر انرهودار هستند.
این سرویس می‌گوید: "تشکیل‌های مسلح رژیم کی‌یف به منطقه شهر انرهودار آتش گشودند".
مقامات از باشندگان خواستند که به مکان‌های امن پناه ببرند. جزئیات بیشتر در مورد اصابت گلوله‌ها و همچنین تلفات و خسارات وارده به زیرساخت‌های غیرنظامی بعداً ارائه خواهد شد.
در هفته‌های اخیر، نیروهای مسلح اوکراین مرتباً به زاپوریژیا حمله می‌کنند که با یک فاجعه هسته‌ای در مقایس بزرگ تهدید می‌شود. به گفته ولادیمیر روگوف، یکی از اعضای شورای اصلی اداره منطقه زاپوریژیا، سربازان لوای 44 توپخانه نیروهای مسلح اوکراین از راکت‌های هدایت شونده و گلوله های ساخت غرب استفاده می‌کنند. گلوله باران قبلاً به خط فشار قوی ایستگاه "کوخوفستکیا" آسیب رسانده است. پرسنل مجبور شدند ظرفیت دو واحد نیرو را کاهش دهند.
در جریان عملیات ویژه، ارتش روسیه کنترول بخش آزوف در منطقه ژاپروژیا و کل منطقه خرسون را به دست گرفت. دولت های جدید در هر دو منطقه تشکیل شده اند، شبکه های تلویزیونی و ایستگاه های رادیویی روسیه در حال پخش هستند و روابط تجاری با کریمه در حال احیای است. این مناطق اعلام کرده اند که قصد دارند بخشی از روسیه شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала