خانواده های قربانیان 11 سپتمبر: استفاده از پول های مسدود شده افغانستان اشتباه اخلاقی است

© AP Photo / Chao Soi Cheongقربانیان 11 سپتمبر
قربانیان 11 سپتمبر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2022
عضو شوید
خانواده‌های قربانیان حملات 11 سپتمبر در نیویارک از دولت آمریکا خواسته که ذخایر بانک مرکزی افغانستان را آزاد کند.
به گزارش اسپوتنیک، شماری از خانواده های قربانیان حملات 11 سپتمبر تاکید کرده اند که هم اکنون افغان‌ها بیشتر از آنان به ذخایر بانک مرکزی افغانستان نیاز دارند و باید این پول برای رشد اقتصادی افغانستان کار گرفته شود.

آنان همچنین از رییس جمهور آمریکا خواسته که فرمان اجرایی خود مبنی بر پرداخت غرامت به اعضای خانواده‌های قربانیان 11 سپتمبر از 7 میلیارد دالر پول مسدودشده افغانستان را لغو کند.

نزدیک به 80 عضو خانواده‌ قربانیان 11 سپتمبر دیروز سه‌شنبه (25 اسد) یک نامه سرگشاده در این خصوص به جوبایدن رییس جمهور آمریکا فرستاده‌اند.

در این نامه آمده است: "هر گونه استفاده از 7 میلیارد دالر برای پرداخت غرامت به اعضای خانواده 11 سپتمبر از نظر قانونی مشکوک و از نظر اخلاقی اشتباه است؛ دستور دهید و تایید کنید که وجوه بانک مرکزی افغانستان تنها متعلق به مردم افغانستان است.

آنان با تاکید افزودند که افغان‌ها بیش از آنها به این پول نیاز دارند.

نامه افزوده، "قربانیان تروریزم، از جمله اعضای خانواده قربانیان 11 سپتمبر، حق حضور در دادگاه را دارند. اما آنها مستحق پولی نیستند که قانوناً متعلق به مردم افغانستان است."

آنان می‌گویند که که اعضای خانواده‌ قربانیان 11 سپتمبر از جمله برخی از امضاکنندگان نامه، سال‌ها پیش به دادخواست‌های مختلف پیوستند و به دنبال عدالت بودند؛ اما هیچ یک از اعضای خانواده 11 سپتمبر به دنبال گرفتن پول از افغان‌ها نیستند؛ آنانی که اکنون با گرسنگی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.

با این وجود، یکی از اعضای خانواده‌های قربانیان 11 سپتمبر که پدرش را در این حادثه از دست داده به پولیتیکو گفته که "ما امیدواریم درخواست ما نشان دهد که اعضای خانواده‌های 11 سپتمبر بیشتر از تعداد معدودی که شکایت کرده اند، به این موضوع اهمیت می‌دهند، و امیدواریم شاهد استفاده عادلانه از تمام وجوه مسدود شده افغانستان باشیم."

این در حالی است که جوبایدن رییس جمهور آمریکا در ماه فبروری سال جاری میلادی یک فرمان اجرایی صادر کرد که بر اساس آن، 5.3 میلیارد دالر از ذخایر بانک مرکزی افغانستان برای پرداخت غرامت به قربانیان 11 سپتمبر استفاده خواهد شد.

اما؛ بسیاری از کارشناسان امور بین‌المللی نیز بر این باور اند که آمریکا حق ضیاع ذخایر ارزی بانک مرکزی افغانستان که به ملت افغانستان تعلق دارد را به هیچ بهانه‌ای ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала