دیده‌بان حقوق بشر: برخورد طالبان با زنان تکان‌دهنده‌تر از رویه این گروه در دهه 90 است

© https://twitter.comزنان افغانستان
زنان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2022
عضو شوید
دیده‌بان حقوق‌ بشر می گوید که آمریکا و دیگر کشورها (اروپا) تعهد کرده بودند که برای همیشه از حقوق زنان و دختران افغانستان دفاع کنند؛ اما وعده‌های‌شان را زیر پا گذاشتند.
دیده‌بان حقوق‌ بشر می‌گوید که نقض حقوق زنان توسط طالبان در حال حاضر، تکان‌دهنده‌تر از برخورد این گروه با زنان در حاکمیت دور نخست آن در دهه 90 میلادی است.
دیده‌بان حقوق‌ بشر در تازه‌ترین گزارش‌اش که روز گذشته (16 آگست)، نشر شد گفته است که زنان افغانستان به اقدام جهانی برای توقف سوءاستفاده طالبان نیاز دارند.
با آن که نزدیک به 330 روز از مسدودماندن مکاتب به روی دختران دانش‌آموز می‌گذرد، دیده‌بان حقوق‌بشر به این باور است که واکنش‌های جهانی در برابر طالبان کافی نبوده و اقدامات کمتری در برابر این گروه انجام شده است.
بربنیاد معلومات گزارش دیده‌بان حقوق‌ بشر، با وجود نشست‌های متعدد جهانی زنان و دختران افغان با گذشت هر روز آسیب‌های جبران‌ناپذیری را تجربه می‌کنند.
دیده‌بان حقوق‌ بشر به این باور است که طالبان در برابر فشارهای جهانی برای گشایش مکتب‌ها و اعاده حقوق‌ زنان، مقاومت نشان داده‌اند؛ اما اجماع جهانی و اقدام قو‌ی‌تر می‌تواند مقاومت آنان را درهم بکوبد.
به باور این نهاد جهانی، غیرقابل تصور است که در قرن 21 و سال 2022 زنان و دختران جامعه محو شده و حقوق اولیه انسانی آنان انکار شود.
پس از تسلط طالبان بر افغانستان، محدودیت‌های شدید و گسترده‌ای علیه زنان وضع شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала