- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

روسیه: انتقال هلیکوپترهای افغانستان به اوکراین توسط آمریکا نقض آشکار تعهدات قراردادی است

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر Демонстрация вертолета МИ-17 В-5
Демонстрация вертолета МИ-17 В-5 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2022
عضو شوید
شرکت روس آبارون اکسپورت روسیه می‌گوید: ایالات متحده با تحویل بالگرد های افغانستان به اوکراین تعهدات قراردادی خود را به شدت نقض کرد.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر میخیف، مدیر عامل شرکت دولتی "روس آبارون اکسپورت" می‌گوید روسیه با دقت حرکات تجهیزات نظامی صادر شده به کشور های دیگر را زیر نظر دارد.
وی گفت ایالات متحده آمریکا با ارسال بالگرد های افغانستان به اوکراین تعهدات قراردادی را به شدت نقض کرده است.
میخیف در همایش آرمیا - 2022 گفت: شرکت دولتی روس آبارون اکسپورت از نزدیک حرکت محصولات نظامی روسیه صادر شده به خارج از جمله بالگرد ه های صادر شده به ارتش سابق افغانستان و پایبندی شرکا به تعهدات خود برای جلوگیری از انتقال غیرمجاز آن به کشورهای ثالث را زیر نظر دارد.
وی گفت: تا به امروز، ما نقض فاحش اسناد قراردادی از سوی ایالات متحده را ثبت کرده ایم که از انتقال بالگرد های Mi-17V-5 به اوکراین خبر می‌دهد. این بالگردها منحصراً برای ارتش افغانستان در نظر گرفته شده است. انتقال بالگرد های افغانستان به اوکراین توسط آمریکا نقض آشکار حقوق بین‌الملل بوده و این موضوع در سطح بین دولتی بررسی خواهد شد.
وی همچنین اظهار داشت که این شرکت اقداماتی را برای جلوگیری از مسدود شدن وجوه در تسویه حساب های متقابل انجام خواهد داد.
این درحالی است که وزارت دفاع آمریکا حدود چهار ماه قبل به مجلس نمایندگان آن کشور گفته بود که قصد دارد چند فروند بالگرد ساخت روسیه را که برای حکومت پیشین افغانستان خریداری شده بود به دولت اوکراین تحویل دهد.
چندی پیش سرویس فدرال همکاری‌های نظامی ـ فنی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که روسیه نسبت به هرگونه انتقال غیرقانونی تسلیحات و تجهیزات نظامی تولید روسیه (شوروی) به اوکراین یا سایر کشورها، از جمله بالگردهای عرضه‌شده توسط "روس آبارون اکسپرت" که تحت یک قرارداد بزرگ با پنتاگون در سال 2011 منعقد شده بود، معترض است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала