اعتراف دیپلمات های غربی: روسیه را نمی‌توان منزوی کرد

© Fotolia / yulenochekkکاخ کرملین مسکو
کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2022
عضو شوید
شماری از دیپلمات های غربی در اظهاراتی به ناتوانی در منزوی ساختن روسیه اعتراف نموده اند.
به گزارش اسپوتنیک، برخی دیپلمات های غربی روز چهارشنبه (17 آگست) در مقاله ای که در روزنامه "رویترز" منتشر شده است، به این واقعیت اعتراف کردند که امکان انزوای روسیه وجود ندارد.
ناظران آژانس رویترز، اقدامات کشورهای غربی را در سازمان ملل با هدف منزوی کردن روسیه در شش ماه گذشته از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین را مورد بررسی و تحلیل قرار دادند. آنها به این نتیجه رسیدند که تلاش ها برای منزوی کردن روسیه اخیراً رو به کاهش بوده است.
رویترز به نقل از ریچارد گوان، مدیر گروه مستقل بحران بین المللی در سازمان ملل، نوشت: "عملیات ویژه در اوکراین در حال طولانی شدن است، یافتن راه های معقول برای مجازات روسیه به طور فزاینده ای دشوار می شود.
همچنین، عدم تمایل روزافزون دیپلمات‌های غربی به مخالفت علنی با مسکو با افزایش تعداد کشورهایی که از رأی‌گیری سازمان ملل امتناع می‌کنند، نشان داده می‌شود.
به عنوان مثال، در ماه آپریل، پیش از 193 رأی عضو مجمع عمومی سازمان ملل برای حذف روسیه از شورای حقوق بشر ، مسکو به کشورها هشدار داد که رای موافق یا ممتنع به عنوان "غیر دوستانه" و پیامدهایی برای روابط دوجانبه تلقی خواهد شد.
مجموع آرا به شرح زیر بود: 93 رای موافق، 24 رای مخالف و 58 رای ممتنع.
لیندا توماس گرینفیلد، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: روسیه توانسته است برخی از کشورها را متقاعد کند که تحریم های غرب مقصر بحران جهانی غذا هستند.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала