انگلیس: سقوط دولت غنی یک شکست سیاسی بود

© @https://twitter.com نیک کارتر
نیک کارتر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2022
عضو شوید
رییس پیشین ستاد ارتش انگلیس سقوط دولت پیشین افغانستان را شکست سیاسی خواند.
به گزارش اسپوتنیک، "سر نیک کارتر" ژنرال بازنشسته و فرمانده پیشین ستاد نیروهای مسلح انگلیس سقوط دولت پیشین افغانستان را شکست سیاسی خواند و آن را ناشی از ناتوانی در "درک شرایط سیاسی محلی در یک دوره 20 ساله" دانست.
او در تازه ترین مصاحبه خود گفت "دولتی که در افغانستان شکل دادیم پایدار نبود" و "نیروهای امنیتی افغان پایداری نداشتند" اما این موضوع درک نشد.
او در پاسخ به این پرسش که آیا این خطر وجود دارد که افغانستان دوباره به پایگاه گروه‌های خطرناکی مانند القاعده تبدیل شود، گفته است: "بلی، من این طور فکر می‌کنم. فکر می‌کنم اگر این کشور به یک کشور فراموش‌شده تبدیل شود، به احتمال زیاد در نهایت به تروریست‌ها و افرادی پناه می‌دهد که کارهایی را انجام خواهند داد که ما در 11 سپتامبر، 20 سال پیش، شاهد آن بودیم."
کارتر تاکید کرده است: "ما باید از طالبان بازخواست کنیم، اما به‌عنوان بخشی از جامعه بین‌المللی باید در کنار همسایه‌گان منطقه‌ای افغانستان با آن‌ها تعامل داشته باشیم، به دلیل بحران انسانی که در افغانستان در جریان است."
رییس پیشین ستاد ارتش بریتانیا به این باور است که در میان طالبان افراد "مدرنیست" هم وجود دارد.
گفتنی است که در پیوند به سقوط نظام پیشین افغانستان به دست طالبان، عوامل زیادی از جمله سیاسی و امنیتی از سوی تحلیل‌گران بین‌المللی مطرح شده است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала