- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

وزارت دفاع روسیه از انهدام بیش از 3 هزار مهمات توپخانه‌ای اوکراین خبر داد

© Sputnik / Natalia Seliverstovaوزارت دفاع روسیه
وزارت دفاع روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2022
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه از انهدام بیش از 3 هزار مهمات توپخانه‌ای و کشته شدن بیش از 30 ملی گرا در جریان حمله به انبار اوکراین در نزدیکی منطقه اسلاویانسک خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: "در نتیجه حمله با راکت‌های دقیق، به انبار مهمات تیپ 95 تهاجمی هوابرد در منطقه اسلاویانسک جمهوری خلق دونتسک، بیش از 3 هزار گلوله توپ 122 میلی متری، مین منهدم و همچنین بیش از 30 ملی گرا کشته شدند".
بیانیه می‌افزاید که ارتش روسیه همچنین 9 انبار اسلحه و مهمات راکتی و توپخانه‌ای نظامیان اوکراینی را در مناطق دونتسک، خارکف، زاپوریژیا و نیکولایف و همچنین سه انبار سوخت در ولایت خارکف را منهدم کرده است.
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فبروری با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала