- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

وزارت دفاع روسیه: کی‌یف در حال آماده‌سازی یک اقدام تحریک‌آمیز در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا است

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре
Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2022
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه، 18 اگست) اعلام کرد که کی‌یف در حال آماده‌سازی یک اقدام تحریک‌آمیز طنین انداز در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا است.
به گزارش اسپوتنیک، تورن جنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که رژیم کی‌یف در حال آماده‌سازی یک اقدام تحریک‌آمیز در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در جریان سفر آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد به اوکراین است.
وی گفت: در 19 اگست، رژیم کی‌یف در جریان سفر آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد به اوکراین، در حال تدارک یک اقدام تحریک‌آمیز طنین انداز در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا است که در نتیجه آن فدراسیون روسیه به ایجاد یک فاجعه تکنالوژیکی در این نیروگاه متهم خواهد شد.
آقای کوناشنکوف اضافه کرد: برای آماده سازی یک تحریک، فرماندهی گروه عملیاتی-تاکتیکی "دنیپر" در حال استقرار پست های رصد تشعشعات در منطقه زاپوریژیا تا 19 اگست است، و همچنین آموزش واحدهای لوای 108 دفاع ارضی، لوای 44 توپخانه و واحدهای نظامی مستقر در زاپوریژیا را در مورد اقدامات در شرایط آلودگی تشعشعی منطقه، سازماندهی می‌کند.
Вид на Запорожскую АЭС в Энергодаре. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
حمله گسترده ارتش اوکراین به شهر انرهودار ولایت زاپوریژیا
این جنرال گفت: علاوه براین، واحد‌های غُند 704 حفاظت رادیویی، شیمیایی و بیالوژیکی نیروهای مسلح اوکراین باید تمرکز خود را در منطقه زاپوریژیا تا 19 اگست تکمیل کنند و آماده باشند تا حادثه ادعایی در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا برطرف کنند و همچنین مجموعه‌ای از اقدامات را برای حذف عواقب ادعایی آن انجام دهند.
وی افزود: رهبری اوکراین بارها شایعاتی را منتشر کرده‌است که نیروهای روسیه این نیروگاه هسته‌ای را اشغال کرده اند و از سیستم های توپخانه دوربرد شلیک می‌کنند و پشت نیروگاه پنهان شده اند.
کوناشنکوف تاکید کرد: لطفاً توجه داشته باشید که نیروهای روسیه چه در قلمرو نیروگاه و چه در مناطق مجاور آن سلاح سنگین ندارند. آنجا فقط واحدهای امنیتی وجود دارد. نیروهای مسلح فدراسیون روسیه تمام اقدامات لازم را برای اطمینان از ایمنی نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا انجام می دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала