- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

حمله شبه نظامیان "کراکن" به نیروهای فراری اوکراین

© Photo / Bernat ArmangueВСУ в Донецкой области
ВСУ в Донецкой области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2022
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه می گوید که شبه نظامیان "کراکن" به طور واضح صد سرباز نیروهای مسلح اوکراین را که از نبرد فرار کرده بودند شلیک کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شبه نظامیان تشکیلات ناسیونالیست "کراکن" به طور واضح 100 سرباز اوکراینی را از کندک شکست خورده 58 پیاده نظام موتوری شلیک کردند.
در گزارش این وزارتخانه آمده است: "به منظور جلوگیری از وحشت و ترساندن پرسنل نیروهای مسلح اوکراین، ملی گرایان تشکیلات مسلح کراکن به طور واضح 100 تن از نیروهای کندک 58 پیاده موتوری را که مواضع خود را ترک کرده بودند، هدف گلوله قرار دادند".
Владимир Путин и Эммануэль Макрон на церемонии официальной встречи в Елисейском дворце - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2022
پس یک وقفه طولانی؛ مکرون با پوتین تماس گرفت
در 8 آگوست، سخنگوی وزارت دفاع، ایگور کوناشنکوف، گفت که کراکن پس از یک حمله هوایی توسط نیروهای هوافضا، توانایی رزمی خود را از دست داده است. ارتش روسیه مرتباً به محل استقرار جنگنده های این آرایش حمله می کند. بنابراین، در 31 جون، گزارش شد که تلفات شبه نظامیانی که در قلمرو مدرسه فنی موروزوف در خارکف پنهان شده بودند، حدود 350 نفر بود.
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فبروی با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала