تعرفه گمرکی صادرات منرال‌ها توسط طالبان افزایش داده شد

© Photo / Facebook / RoscosmosКратер Гейла (Gale) диаметром 150 км
Кратер Гейла (Gale) диаметром 150 км - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2022
عضو شوید
وزارت مالیه می‌گوید که تعرفه گمرکی منرال‌های غیر پروسس شده را که قبلاً ۵ درصد بود، اکنون به ۲۵ درصد افزایش داده است و افزوده که به اساس این تصمیم، تعرفه گمرکی در هر تن منرال پروسس شده ۱۰ درصد تعین شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، سوولان اتاق صنایع و معادن می‌گویند که قادر به پرداخت تعرفه‌های گمرکی تعین شده از سوی این وزارت نیستند و از حکومت می‌خواهند دراین مورد تجدید نظر کند.
مسوولان این وزارت می‌گویند که این قیمت را نظر به جایگاه صادرات کشور در بازارهای جهانی تعین کرده‌اند.
منرال های صادراتی افغانستان در بازارهای جهانی از جمله چین، هند، بریتانیا، جرمنی، ترکیه، امریکا، جاپان، اندونیزیا و مالیزیا از جایگاه خاص برخوردار است.
حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2022
پیام کرزی به مناسبت استقلال افغانستان: برای یک زندگی آرام، آموزش دختران و پسران در کشور مهم است
با این حال، مسوولان اتاق صنایع و معادن افغانستان با این تصمیم وزارت مالیه مخالفت کرده می‌گویند که کمیته تعرفه وزارت مالیه بر اساس محاسبه سکتور خصوصی تعرفه را بلند ببرند. زیرا به گفته آنان با افزایش بیست و درصدی تعرفه تاجران زیان خواهند دید.
درهمین حال، اتاق تجارت و سرمایه گذاری می‌گوید که در نتیجه افزایش ظرفیت کارخانه‌های پروسس منرال‌ها در کشور، افغانستان در سال جاری توانسته یک میلیون تُن منرال صادر کند و می‌افزاید که اگر مشکلات برق این کارخانه‌های پروسس منرال حل شود، صادرات منرال‌های پروسس شده نیز افزایش خواهد یافت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала