بکارگیری مواد زهری در برابر ارتش روسیه از سوی اوکراین

© Sputnik / Aleksei Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر Боец Народной милиции ДНР у здания городской больницы, разрушенного в результате обстрела в Волновахе
Боец Народной милиции ДНР у здания городской больницы, разрушенного в результате обстрела в Волновахе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2022
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه از بکار گیری مواد زهری از سوی اوکراین در برابر ارتش روسیه در زاپوریژیا خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، که اوکراین از مواد زهری در برابر ارتش روسیه در منطقه زاپوریژیا استفاده کرده است.
این وزارتخانه به خبرنگاران گفت: "در پس زمینه شکست‌های نظامی در دونباس و سایر مناطق، رژیم زلنسکی مجوز اقدامات تروریستی با استفاده از مواد کیمیایی در برابر نظامیان و غیرنظامیان روسی را صادر کرد. درمانگاه نظامی با نشانه ای مسمومیت شدید در نتیجه آزمایش ها، ماده زهری زهر بوتولینوم نوع "ب" در بدن پرسنل نظامی کشف شد".
XM982 Excalibur  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2022
امریکا می خواهد موشک های هدایت شونده اکسکالیبور را به اوکراین بفرستد
این آژانس افزود، که کارشناسان مؤسسه اصلی پژوهش ها و آزمایش پزشکی نظامی وزارت دفاع در سن پترزبورگ تجزیه و تحلیل دیگری انجام دادند، که تشخیص اولیه را تأیید کرد.
افزون بر این، این وزارتخانه از آماده سازی سندهای تایید کننده اقدام تروریسم کیمیایی از سوی اوکراین خبر داد، که در آینده نزدیک به سازمان منع جنگ افزارهای کیمیایی ارسال خواهد شد.
وزارت دفاع روسیه همچنین خاطرنشان کرد، که روسیه در حال انجام تحقیقات تکمیلی درباره به زهرآلوده شدن رئیس اداره منطقه خرسون ولادیمیر سالدو با مواد جنگی کیمیایی است.
یادآوری می کنیم، که روسیه از 24 فیبروری عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرده است. ولادیمیر پوتین وظیفه آن را "حفاظت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند". به گفته وی، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت خود روسیه را تضمین کند. ارتش روسیه به همراه نیروهای جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک و بخش قابل توجهی از دونتسک از آن میان ماریوپل، ولنوواخا، سویاتوگورسک و همچنین کل منطقه خرسون، مناطق آزوف، زاپوریژیا و بخش از خارکف را به طور کامل آزاد کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала