تلاش آمریکا برای ساخت سیستم های مقابله با سلاح هایپرسونیک

CC BY-SA 2.0 / Arlington County / Arlington County, as seen from the airنقاط ضعف در مجتمع صنایع نظامی آمریکا
نقاط ضعف در مجتمع صنایع نظامی آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2022
عضو شوید
پنتاگون اعلام کرد که ایالات متحده در حال توسعه سیستم های حفاظت در برابر سلاح مافوق صوت است.
به گزارش اسپوتنیک، کاتلین هیکس معاون اول وزیر دفاع گفت که ایالات متحده در حال کار بر روی دفاع در برابر سلاح های مافوق صوت است.
هیکس به نقل از مقام های پنتاگون می گوید: "ما بودجه قابل توجهی را برای توسعه قابلیت های سیستم ضد مافوق صوت اختصاص داده ایم، زیرا می خواهیم مطمئن باشیم که می توانیم از خود در برابر سلاح های هایپرسونیک دفاع کنیم.
وی افزود که کار بر روی سلاح های مافوق صوت خود آمریکا در حال انجام است.
این مقام پنتاگون در حالی از ساخت سیستم مقابله با سلاح هایپرسونیک سخن می‌گوید که چنذی قبل سخنگوی پنتاگون از شکست آخرین آزمایش موشک مافوق صوت آمریکا در هاوایی خبر داد.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که آزمایش جدید یک موشک مافوق صوت آمریکا در ایالت هاوایی به دلیل نقص فنی در هنگام پرتاب با شکست مواجه شد.
این در حالی است که روسیه در پایان ماه مه از آزمایش موفقیت آمیز موشک کروز مافوق صوت "زیرکان"خبر داد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این موشک از ناوچه "دریاسالار گورشکوف" مستقر در دریای "بارنتز" شلیک شده است و با موفقیت به هدفی با فاصله 1000 کیلومتری در دریای سفید در شمالگان اصابت کرده است.
شایان ذکر است زیرکان اولین موشک بالدار روسی است که قادر به انجام یک پرواز آیرودینامیکی دوربرد در حین مانور دادن در لایه‌های متراکم جو با استفاده از رانش موتور خود در کل مسافت پرواز است.
حداکثر سرعت این موشک 9 ماخ (سرعت صوت) حدود 2.65 کیلومتر بر ثانیه در ارتفاع 20 کیلومتری یا بیش از 10000 کیلومتر در ساعت است و حداکثر برد آن حدود 1000 کیلومتر است و توانایی اصابت به اهداف در سطح آب و خشکی را داراست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала