رسانه ها: پوتین و شی جین پینگ با شرکت در G20 نافرمانی خود از غرب را نشان خواهند داد

© Sputnik / Valeriy Sharifulin /  مراجعه به بانک تصاویر رهبران روسیه و چین
رهبران  روسیه و چین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2022
عضو شوید
یک رسانه‌ی چینی در گزارشی نوشت: رهبران روسیه و چین با شرکت در نشست جی 20 نافرمانی و سرپیچی در برابر خواسته های غرب را از خود نشان خواهند داد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست چین، به نقل از تحلیلگران می نویسد، رهبران روسیه و چین، ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ، در صورت شرکت در اجلاس سران گروه 20 در اندونزی، می توانند مشترکا از این امر برای نشان دادن سرپیچی از سلطه غرب و تایید اهمیت بین المللی خود استفاده کنند.
پیش از این جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی تایید کرده بود که پوتین در گفتگو با وی شخصاً قصد خود را برای حضور در اجلاس اعلام کرده است، ویدودو همچنین گفت که شی جین پینگ نیز در نشست رهبران حاضر خواهد شد، اگرچه وزارت خارجه چین تا هنوز این موضوع را تایید نکرده است
این روزنامه خاطرنشان می کند که تنش غرب با مسکو و پکن احتمالاً نشست گروه 20 را تحت الشعاع قرار خواهد داد و بدون توجه به موضع آنها در مورد موضوعاتی مانند درگیری در اوکراین یا تنش در روابط بین آمریکا و چین ، پیامدهایی برای سایر کشورها خواهد داشت.
نشریه سخنان رئیس جمهور اندونزی را نقل قول نموده که می‌گوید: "رقابت کشورهای بزرگ واقعاً نگران کننده است" و خاطر نشان می‌کند که کشورش می‌خواهد این منطقه را صلح‌آمیز و با ثبات کند.
رئیس جمهور اندونزی در ادامه افزود:"ما می‌خواهیم رشد اقتصادی را تضمین کنیم، و من فکر نمی‌کنم که فقط اندونزی خواستار این امر است: کشورهای آسیایی هم همین را می خواهند."
گفته می‌شود که اگر شی جین پینگ به بالی برود، این اولین سفر او به خارج از کشور از زمان شروع همه‌گیری کرونا خواهد بود، در این مدت او فقط در اوایل جولای امسال به هنگ کنگ، سفر کرده است.
برایان وونگ، بنیانگذار نشریه Oxford Political Review گفت: تصمیم شی جین پینگ منعکس کننده موضع قدرت و گشودگی برای تعمیق و تجدید ارتباطات (با جهان در کل) در سطوح پیش از همه گیری است.
در عین حال، به گفته این تحلیلگر، تصمیم رهبر روسیه برای آمدن به اجلاس سران، "حتی نمادین تر است - این تلاشی از طرف روسیه محاصره شده برای نشان دادن این که هنوز مسکو در تعاملات جهانی و نظم بین الملل نقش کلیدی را ایفا می کند.
به نوبه خود، مادا نور رحمت یولیانتورو، کارشناس روابط بین‌الملل از دانشگاه گادای اندونزی، خاطرنشان کرد که "حضور شخصی دو رهبر می‌تواند نوعی مقاومت آنها در برابر سلطه غرب در نظام سیاست بین‌الملل تلقی شود".
این در حالی است که ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی تلاش کرده‌اند اندونزی را که امسال ریاست G20 را برعهده دارد، تحت فشار قرار دهند تا از شرکت روسیه در نشستی که در ماه نوامبر در جزیره بالی اندونزی برگزار می‌شود، جلوگیری کند.
قرار است هفدهمین اجلاس گروه با حضور مقامات عالی رتبه کشورهای عضو در نوامبر سال جاری میلادی در جزیره بالی در اندونزی برگزار شود.
گروه 20 مهم‌ترین کشورهای صنعتی و قدرت‌های اقتصادی در حال ظهور را در بر می‌گیرد.
گروه G20 متشکل از وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی 19 کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، جاپان، مکزیک، روسیه، عربستان‌، آفریقای جنوبی، کوریای جنوبی، ترکیه، انگلیس، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا است که توسط شورای ریاست دوره‌ای و بانک مرکزی اروپا در این اجلاس نمایندگی می‌شود.
کشورهای عضو این گروه 90 درصد تولید ناخالص ملی و 80 درصد تجارت جهانی و دو سوم جمعیت جهان را نمایندگی می‌کنند.
گروه G20 در پاسخ به بحران‌های مالی اوخر دهه 1990 میلادی و پذیرش این مساله که قدرت‌های اقتصادی در حال ظهور به نحو مناسبی در مباحثات مربوط به اقتصاد جهانی مشارکت داده نشده‌اند، تاسیس شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала