طالبان: آمریکا نتوانست در افغانستان امنیت بیاورد

© @https://twitter.com حقانی: مردم افغانستان دیگر اجازه نمی‌دهند کشورشان اشغال شود
حقانی: مردم افغانستان دیگر اجازه نمی‌دهند کشورشان اشغال شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2022
عضو شوید
یک عضو حکومت طالبان با بیان اینکه داشتن زندگی با ثبات و امن آرزوی مردم افغانستان است، گفت: در 20 سال گذشته آمریکا و کشورهای هم پیمان نتوانستند این آرزو را بر آورده کنند.
به گزارش اسپوتنیک، مولانا نعیم‌الحق حقانی در سخنرانی خود به مناسبت صد و سومین سالروز استرداد استقلال افغانستان در ولایت هرات گفت: شکست آمریکا، انگلیس و دشمنان بزرگ اسلام برای مردم ما کار بسیار دشواری بود و این افتخاری بزرگ و تاریخی برای مردم ما است.

حقانی در ادامه سخنانش با اشاره به سالروز استقلال افغانستان از سلطه انگلیس گفت: این تاریخ نباید فراموش شود و افتخار هر سه پیروزی ( در سه جنگ علیه انگلیس) متعلق به مردم ما است. رییس اطلاعات وفرهنگ هرات اظهار داشت: افغانستان به خاطر استقلال واقعی ۲۰ سال با اشغالگران مبارزه کرده است.

وی همچنین تصریح کرد: در گذشته تصمیماتی از کاخ سفید گرفته می شد اما در حال حاضر یک رهبر و یک فرمان وجود دارد.

حقانی با بیان اینکه داشتن زندگی آرام و با امنیت آرزوی مردم ما بود، گفت: در 20 سال گذشته آمریکا و کشورهای هم پیمان آن نتوانستند این آرزوی مردم را بر آورده کند.

رئیس اطلاعات وفرهنگ هرات با تاکید بر این که آمریکا عامل جنگ در 20 سال گذشته در کشور بود، تشریح نمود که با رفتن آمریکا امروز امنیت سراسری در کشور حاکم شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала