چهار ستون ثبات اقتصاد روسیه نام برده شدند

© Sputnik / Natalia Seliverstovaبانک مرکزی روسیه.
بانک مرکزی روسیه. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2022
عضو شوید
یک نشریه‌ای غربی در گزارشی نوشت: اقتصاد روسیه به چهار دلیل هنوزهم تحت فشارتحریم های اروپا و غرب همچنان پابرجا باقی مانده است.
به گزارش اسپوتنیک، مارک اپیسکوپوس ستون نویس مجله The National Interest در مقاله‌ی برای این نشریه بیان کرد: این موضوع که اقتصاد روسیه در برابر تأثیر تحریم های اعمال شده توسط کشورهای غربی مقاوم است، ما را به اندیشیدن در مورد تأثیرگذاری اقدامات محدودکننده وامی‌‎‌دارد.
به گفته نویسنده مقاله، موفقیت سیستم اقتصادی روسیه روی چهار عامل مهم استوار است.
روزنامه ابتدا اقدامات بی سابقه بانک مرکزی را یادآوری نموده است. بانک مرکزی روسیه برای محافظت از روبل در برابر محدودیت‌های مالی ایالات متحده و اتحادیه اروپا سریعاً اقدام کرد.
اپیسکوپوس نوشت: همانطور که رئیس جمهور جو بایدن در ماه مارچ وعده داده بود روبل ساقط نشد، بلکه برعکس ارز ملی روسیه امسال به یکی از قوی‌ترین ارزهای جهان تبدیل شده است.
به گفته این تحلیگر، سیستم "واردات موازی" روسیه نیز نقش مهمی در تضعیف تأثیر تحریم ها داشت.
او یادآور شد: از شلوار جین Levi's گرفته تا آیفون، مجموعه‌ای از محصولات عمومی و پیشرفته هنوز در مراکز خرید روسیه موجود است، اگرچه این تولیدکنندگان دیگر مستقیماً به بازار روسیه عرضه نمی‌کنند.
ناظر معتقد است که یکی از جدی ترین چالش های تحریم های غرب، امتناع بسیاری از کشورها از جمله ابرقدرت ها از موافقت با شرایط واشنگتن و بروکسل و امتناع از تماس های اقتصادی با روسیه است.
نویسنده مقاله در ادامه گفت: قدرت‌های بزرگ اقتصادی جهان نه تنها از پیوستن به رژیم تحریم‌ها به رهبری واشنگتن خودداری کردند، بلکه همچنان به تعمیق روابط تجاری و مالی خود با مسکو ادامه می‌دهند. هم هند و هم چین سرعت واردات انرژی از روسیه را طی شش ماه گذشته سال افزایش داده‌اند.
اپیسکوپوس چهارمین دلیل شکست سیستم تحریم را بداندیشی آنها خواند و گفت: به گفته وی، اقدامات محدودکننده بسیار بیشتر از خود روسیه بر کشورهای اروپایی تأثیر می گذارد که ممکن است منجر به انشعاب در ائتلاف ضد روسیه شود.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала