شایگو: تصمیم درباره عملیات ویژه به دلیل تهدیدهای ناپذیرفتنی برای امنیت روسیه گرفته شد

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Министр обороны РФ Сергей Шойгу
Министр обороны РФ Сергей Шойгу  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2022
عضو شوید
وزیر دفاع روسیه در نشست عمومی نخستین کنگره بین المللی ضد فاشیست گفت، که تصمیم درباره عملیات ویژه به دلیل تهدیدهای ناپذیرفتنی برای امنیت روسیه گرفته شد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه در نشست عمومی نخستین کنگره بین المللی ضد فاشیست روز شنبه گفت: تصمیم برای انجام یک عملیات نظامی ویژه به دلیل تهدیدهای ناپذیرفتنی برای امنیت فدراسیون روسیه که از سوی مقام های اوکراین ایجاد شده بود، گرفته شده است.
او افزود: "رژیم کیف به مدت هشت سال جنایت های فاحشی را در برابر شهروندان جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک مرتکب شده است. هزاران نفر از مردم بی گناه از آن میان کودکان کشته شده اند. در همان زمان توسعه نظامی خاک اوکراین از سوی اتحاد آتلانتیک شمالی آغاز شد.
Министр обороны РФ Сергей Шойгу - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2022
شایگو: جمهوری لوهانسک درحال آزاد شدن است
شایگو گفت: کیف به سمت پیوستن به ناتو حرکت کرد.
به گفته وی، "در این زمینه، فرماندهی کل قوا در ماه فیبروری تنها تصمیم درست را برای انجام عملیات ویژه نظامی اتخاذ کرد". شایگوتاکید کرد: "هدف اصلی او نگهبانی از باشندگان دونباس در برابر نسل کشی توسط رژیم کیف بود".
وی خاطرنشان کرد، که در همان روزهای اول عملیات ویژه، نیروهای مسلح روسیه "با تاکتیک های غیرانسانی تشکیلات اوکراینی روبرو شدند". "سربازان نیروهای مسلح اوکراین و گردان های ملی در مناطق شهری پنهان شده بودند، در پشت غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی پنهان شده بودند و از ساختمان های مسکونی و تاسیسات زیرساخت اجتماعی و انرژی به عنوان مناطق مستحکم و نقاط تیراندازی استفاده می کردند و می کنند.
وزیر دفاع روسیه گفت: "و در حال عقب نشینی، آنها به طور هدفمند همه چیز را در اطراف ویران می کنند، تا زمانی که چیزی برای غیرنظامیان باقی نماند. نازی های آلمان در طول جنگ بزرگ میهنی به همان تاکتیک ها پایبند بودند".
وی اظهار داشت: "تا حدی این به دلیل ترکیب ارتش اوکراین است. پس از کودتای ضد مشروطه، ساختارهای قدرت جدیدی در این کشور پدید آمد - به اصطلاح گردان های ملی که ایده نئونازیسم را ابراز می کردند. عدم تحمل نژادی نسبت به هر کسی که آنها را غیر اوکراینی می دانند".
یادآوری می کنیم، که روسیه از تاریخ 24 فیبروری عملیات ویژه ای خود را برای غیرنظامی سازی و نازی زدایی آغاز کرده و تا امروز این عملیات ویژه ادامه دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала