اگر در دهه پنجاه زندگی خود هستید این 5 غذا را در برنامه خود قرار دهید

© Depositphotos.com / BravissimoSКонтейнеры с продуктами в холодильнике
Контейнеры с продуктами в холодильнике - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2022
عضو شوید
با افزایش سن میزان سوخت و ساز بدن کاهش یافته و به دنبال آن خطر ابتلا به انواع بیماری ها مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا، بیماری های قلبی و عروقی و دیابت و غیره افزایش می یابد.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه Eat This, Not That، می‌نویسد که پنج غذا می‌توانند بعد از تولد 50 سالگی به شما انرژی ببخشند.
برای افراد بالای 50 سال توصیه می‌شود غلات را به رژیم غذایی خود اضافه کنند، اما نه به شکل تصفیه شده. به عنوان مثال، تُردک یا کراکر غلات کامل. آنها را می‌توان به عنوان یک میان وعده استفاده کرد، یا به سوپ اضافه کرد و یا هم با پنیر، حمص، (یک خوراک مدیترانه‌ای-عربی است) و سبزیجات مصرف کرد.
علاوه براین، باید میوه خشک از جمله ممپلی، بادام، بادام هند، چهار مغز، فندق و پسته بخورید. آنها سرشار از پروتئین و چربی های سالم هستند. همچنین استفاده از انواع سته یا بری ‌میوه‌ای (توت زمینی، تمشک سرخ، سیاه‌گیله کبود، توت خرس یا کرنبری) را از یاد نبرید. آنها را می‌توان به ماست یا ساموتی اضافه کرد.
Стейк из лосося с овощами  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2022
بهترین رژیم غذایی برای کند کردن روند پیری
همچنان برای افراد بالای 50 سال توصیه شده است که از لوبیا سفید استفاده کنند و آن را می‌توان در سالاد اضافه کرد. در نهایت، سبزیجات غنی از نشاسته - کچالو، جواری، نخود سبز را فراموش نکنید. کچالو شیرین سرشار از کربوهیدرات و سرشار از ویتامین آ است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала