Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بوکس حرفه‌ای؛ شکست آنتونی جاشوا مقابل "گربۀ اوکراینی" در عربستان

© Sputnik / Владимир АстапковичOleksandr Usyk
Oleksandr Usyk - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2022
عضو شوید
اولکساندر اوسیک اوکراینی با پیروزی مقابل جاشوا از عنوان قهرمانی سنگین وزن جهان دفاع کرد.
به گزارش اسپوتنیک، اولکساندر اوسیک اوکراینی و آنتونی جاشوای بریتانیایی شب گذشته در بازی به سر کمربندهای قهرمانی سنگین‌وزن WBA ،WBO وIBF در شهر جدۀ عربستان مقابل هم قرار گرفتند.
این مبارزه در 12 راوند و با رای نزدیک داوران به سود الکساندر اوسیک به کار خود خاتمه داد و این ورزش‌کار ملقب به گربۀ اوکراینی توانست با تحمیل دومین شکست به جاشوا از عنوان قهرمانی خود در بوکس سنگین‌وزن حرفه‌ای دفاع کند.
این در حالی است که اوسیک در وزن‌کشی قبل از مسابقه ۱۰ کیلوگرم از جاشوا سبک‌تر بود.
این فایت بر سر عناوین سنگین وزن اتحادیه جهانی بوکس (WBA)، سازمان جهانی بوکس (WBO) و فدراسیون بین‌المللی بوکس (IBF) برگزار شده بود.
البته قهرمان شورای جهانی بوکس (WBC) در این وزن، تایسون فیوری بریتانیایی است که پیش از این اعلام بازنشستگی کرده است.
به همین خاطر بود که اولکساندر اوسیک بعد از این مبارزه اعلام کرد یک جدال بین او و تایسون فیوری برای تعیین قهرمان قاطع سنگین وزن جهان برگزار شود.
صحبتی که باید دید تایسون فیوری چه واکنشی نسبت به آن دارد و آیا حاضر است چند هفته بعد از اعلام بازنشستگی به رینگ بوکس برگردد و در این جدال حساس حاضر باشد یا خیر.
اوسیک ۳۵ ساله ۲۰ پیروزی در رینگ بوکس دارد و بدون شکست است. این در حالی است که جاشوا ۳۲ ساله ۲۴ برد و سه باخت در کارنامه خود دارد.
لازم به ذکر است که اولکساندر اوسیک در المپیک لندن نیز طلا گرفت.
اوسیک در سال ۲۰۱۹ وارد دسته سنگین وزن شد و شکست ناپذیر بوده است.
در همین حال، آنتونی جاشوا بوکسور بریتانیایی پس از شکست مقابل اولکساندر اوسیک کمربند بوسکور اوکراینی را از رینگ بیرون انداخت. این رفتار انتقادهای زیادی را متوجه جاشوا کرد. با این حال، جاشوا خیلی زود به رینگ بازگشت و به اوسیک تبریک گفت، پرچم اوکراین را از او گرفت و پرسید:
"تو قدرتمند نیستی، چگونه مرا شکست دادی؟"
جاشوا در ادامه منتظر جواب دادن اوسیک نشد و در ادامه گفت:
"این مرد امشب مرا شکست داد، شاید بتوانم بهتر از این کار کنم. اما این نشان دهنده میزان تلاش من است، بنابراین لطفاً او را به عنوان قهرمان سنگین وزن جهان تشویق کنید."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала