ممنوع شدن پخش زنده ای سخنرانی های عمران خان در پاکستان

© @https://twitter.comعمران خان نخست وزیر پاکستان
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.08.2022
عضو شوید
سرویس کنترل رسانه های پاکستان پخش زنده سخنرانی های نخست وزیر پیشین این کشور را ممنوع کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس کنترل رسانه های پاکستان، پخش زنده سخنرانی های عمران خان نخست وزیر پیشین پاکستان را ممنوع کرده است.
روز پیش، خان در یک سخنرانی اش درباره رفتار با دستیار خود شهباز گیل که هفته گذشته به اتهام فتنه انگیزی بازداشت شده بود، تهدید کرده بود، که در برابر مقام های ارشت پولیس، یک قاضی زن، کمیسیون انتخابات پاکستان و مخالفان سیاسی اقدام قانونی خواهد کرد.
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2022
عمران خان زنان افغانستان را به مبارزه علیه طالبان فراخواند
سازمان تنظیم مقررات رسانه های الکترونیک پاکستان گفت، که کانال های تلویزیونی، علیرغم هشدارهای مکرر، در اجرای مکانیسم تاخیر زمانی برای جلوگیری از پخش مطالب علیه "موسسات دولتی" شکست خورده اند. مشاهده شده است که عمران خان رئیس تحریک انصاف در سخنرانی ها و بیانیه های خود مدام با اظهارات تحریک آمیز خود علیه نهادها و مقامات دولتی اتهاماتی را علیه نهادهای دولتی مطرح می کند و اتهامات بی اساس و نفرت پراکنی می کند که باعث آسیب به نظام می شود.
در این بیانیه آمده است: حفظ نظم و قانون و ممکن است صلح و آرامش عمومی را مختل کند.
رگولاتور خاطرنشان کرد، که سخنان خان مغایر اصل 19 قانون اساسی و آئین نامه رفتار رسانه ای است.
رگولاتوری با اشاره به اینکه فیلم ضبط شده سخنان نخست‌وزیر سابق پس از کنترل تحریریه مجاز است، گفت: "مرجع ذی‌صلاح... بدین‌وسیله پخش زنده سخنرانی عمران خان را در تمامی شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای با اثرگذاری فوری ممنوع می‌کند".
در اوایل ماه اپریل، مجلس سفلی پاکستان به خان رای عدم اعتماد داد و شهباز شریف، رئیس حزب مخالف مسلمان لیگ پاکستان (N) را به عنوان نخست وزیر انتخاب کرد. او عملا تنها نامزد انتخابات پس از خروج حزب تحریک انصاف از پارلمان اندکی قبل از انتخاب نخست وزیر جدید بود. همزمان، در آستانه رای گیری در پاکستان، هزاران نفر در راهپیمایی در حمایت از خان و حزب تحریک انصاف او شرکت کردند. همانطور که خود نخست‌وزیر سابق خاطرنشان کرد، "هرگز در تاریخ ما چنین جمعیتی به این صورت خودجوش و به این تعداد بیرون نیامده و دولت وارداتی تحت رهبری کلاهبرداران را رد کن".
اندکی پس از انتصاب نخست وزیر جدید، خان خواستار برگزاری فوری انتخابات پارلمانی در کشور شد و پس از آن رئیس جدید دولت تعیین خواهد شد. با این حال، کمیسیون انتخابات پاکستان در اواخر اپریل اعلام کرد، که نمی تواند تا ماه می 2023 انتخابات عمومی برگزار کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала